728 x 90

شروع کار مجلس جدید ارتجاع با زمینه‌سازی خامنه‌ای برای جراحیها و استیضاح

مجلس جدید ارتجاع
مجلس جدید ارتجاع

روز چهارشنبه ۷خرداد ۹۹ یازدهمین دور مجلس ارتجاع شروع شد. خامنه‌ای در پیامی به مجلس جدید که توسط گلپایگانی قرائت شد اعتراف کرد: «در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمدهٔ مشهود، باید اذعان کنیم که در دههٔ اخیر نمرهٔ مطلوبی در باب عدالت به‌دست نیآورده‌ایم.»

وی راه استیضاح را باز گذاشت و با زمینه‌سازی برای جراحیهایی در درون رژیم گفت: علاوه بر قوه‌ قضاییه در خود مجلس حقّ تحقیق و تفحّص، حقّ ردّ و قبول مدیران ارشد قوّه‌ مجریّه، حقّ تذکّر و سؤال و استیضاح، پیش‌بینی شده است.

تقوی: مجلس یازدهم مجلس ولایی است

آخوند تقوی که به‌عنوان رئیس سنی مجلس جدید ارتجاع انتخاب شد در زمینه‌چینی برای تشدید جنگ گرگها گفت: مجلس یازدهم تصمیم دارد اصلاحات، تحقیق و تفحص، انتقاد، نظارت، جلوگیری از اسراف و مبارزه با اشرافی‌گری را شروع کرده و به دیگران بپردازد.

آخوند تقوی مجلس یازدهم ارتجاع را مجلس ولایی نامید و گفت: ما به‌دنبال حاشیه‌سازی نیستیم و به حاشیه‌سازان متذکر می‌شویم که تلاش نکنند این مجلس را به حاشیه ببرند.

رحمانی فضلی وزیر کشور آخوند روحانی گفت:‌ انتخابات به‌دلیل اتفاقات آبان، کشته شدن قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و کرونا در شرایط خاصی صورت گرفت.

تکرار دروغ‌بافیهای روحانی در مجلس ارتجاع

آخوند روحانی نیز در سخنانی در شروع مجلس یازدهم ارتجاع در عین تکرار دروغ‌درمانیهای مضحک همیشگی در مورد کنترل کرونا و رشد اقتصادی، به‌بن‌بستها و بحرانهای اقتصادی، اجتماعی و درونی نظام آخوندی اعتراف کرد و گفت: از سال۹۷ سخت‌ترین شرایط اقتصادی برای نظام به‌وجود آمد. هم با تحریم دشمن مواجه هستیم و هم با تحریک دشمن. مجلس نه‌ مجلس حوزه‌های انتخابیه، نه مجلس اقوام، نه مجلس جناحها و نه مجلس فرق است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس: مجلس جدید با پایین‌ترین میزان رأی دهندگان


خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از شروع مجلس جدید ارتجاع نوشت: مجلس جدیداً با وجود پاندمی تشکیل جلسه داد. این مجلس که به‌دنبال انتخابات بهمن‌ماه روی کار آمده با ۴۲درصد شرکت مردم انتخاب شده که پایین‌ترین میزان شرکت بعد از انقلاب است و علامتی از نارضایتی گسترده مردم را نشان می‌دهند. هفته آینده رئیس مجلس را به مدت یک‌سال انتخاب می‌کنند. در ساختار قدرت در ایران خامنه‌ای حرف آخر را می‌زند.

خبرگزاری رویترز: مجلس جدید ایران تحت تدابیر شدید ضدکرونایی تشکیل شد


مجلس رژیم ایران با ۲۹۰ کرسی‌ هیچ نفوذ عمده‌یی در امور خارجی یا سیاست اتمی ایران که توسط خامنه‌ای تعیین می‌شود ندارد. اما می‌تواند تندروها را در انتخابات 2021 تقویت کند و سیاست سخت‌تری در سیاست خارجی پیشه کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28099fac-2206-417d-9617-3dba8cb36435"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات