728 x 90

شروع مذاکرات برجامی حکومت آخوندی در وین و حضور هیأتی از آمریکا در هتلی دیگر!

افسران پلیس اتریش در نزدیکی ورودی هتل بزرگ در وین ، جایی که دیپلمات های اتحادیه اروپا ، چین ، روسیه و رژیم ایران گفتگو می کنند
افسران پلیس اتریش در نزدیکی ورودی هتل بزرگ در وین ، جایی که دیپلمات های اتحادیه اروپا ، چین ، روسیه و رژیم ایران گفتگو می کنند
  • رویترز: هیچ‌کدام از طرفها انتظار پیشرفت غیرمنتظره‌یی را ندارند.
  • راب مالی نماینده آمریکا: آنچه ما دنبال می‌کنیم در وهله اول رسیدن به توافقی دراز مدت‌تر است. ولی ابتدا موضوع هسته‌یی را تعیین‌تکلیف کنیم و بعد به سایر موارد هم می‌رسیم.

رویترز ۱۷فروردن ۹۹ گفت: مقامات کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان که نقش میانجی بین رژیم ایران و آمریکا را برعهده دارند به همراه هیأتهای نمایندگی چین و روسیه امروز در هتلی در وین دیدار می‌کنند تا گفتگوهای مقدماتی را انجام دهند. هیات آمریکایی به سرپرستی راب مالی در هتل دیگری در نزدیکی این محل مستقر شده‌اند.

رویترز افزود: هیچ‌کدام از طرفها انتظار پیشرفت غیرمنتظره‌یی را ندارند. واشنگتن روز دوشنبه گفت احتمال گفتگوهای سختی را دارد. راب مالی رئیس هیأت آمریکایی صبح سه‌شنبه به ایستگاه رادیویی NRP (ان.آر.پی) گفت: «گفتگوها شامل مباحثی در مورد مشخص کردن گامهایی که آمریکا باید بردارد و مشخص کردن گامهایی که (رژیم) ایران باید بردارد می‌شود. برای این‌که آنها به‌طور فزاینده تعهدات اتمی خود را نقض می‌کنند».

راب مالی افزود: آنچه ما دنبال می‌کنیم در وهله اول رسیدن به توافقی دراز مدت‌تر است. مثل هر توافق کنترل تسلیحاتی دیگر بسیار بهتر خواهد بود که بتوانیم افزایش زمان توافق را پیگیری کنیم و من خواهان گفتگو در همه زمینه‌ها هستم. ولی ابتدا بهتر است موضوع هسته‌یی را تعیین‌تکلیف کنیم و به کناری بگذاریم و هر روز نگرانی آن را نداشته باشیم بعد به سایر موارد هم می‌رسیم.

رویترز اضافه کرد: یک مقام اروپایی می‌گوید «گروه‌های کاری تشکیل خواهد شد با این هدف که فهرست تحریم‌هایی که آمریکا می‌تواند لغو کند و الزامات اتمی که (رژیم) ایران باید برآورده کند را به هم پیوند بزند».

دیپلماتها گفته‌اند گفتگوها برای چند روز ادامه خواهد یافت تا موضوعات ساده‌تر را حل و فصل کنند قبل از این‌که در هفته آینده از سر گرفته شوند.

اگر چه مقامات آمریکایی و رژیم ایران گفته‌اند عجله‌یی ندارند اما هدف رسیدن به شکلی از توافق قبل از انتخابات رژیم ایران در خردادماه آینده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c804505-d11a-4fb0-9827-5516501e421f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات