728 x 90

با شروع تحریمها سوئیفت بانک مرکزی ایران را قطع می‌کند

آرشیو
آرشیو

سایت الگماینر۱۱نوامبر ۲۰۱۸ نوشت به‌گفته استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا سیستم تبادلات بین‌المللی مالی معروف به سوئیفت یا انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، دسترسی بانک مرکزی ایران را قطع خواهد کرد.

منوچین روز پنجشنبه در حساب توئیترش نوشت «می‌دانم سوئیفت دادن خدمات به بانک مرکزی ایران را قطع و نهادهای مالی ایران را لیست‌گذاری خواهد کرد.سوئیفت در حفاظت از تمامیت سیستم مالی بین‌المللی تصمیم درستی گرفته است».

 

توییت استیون منوچین

توییت استیون منوچین

 

 

استیون منوچین در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفت رژیم ایران تنها برای امور انسانی می‌تواند با سویفت رابطه داشته باشد ولی بانکها باید توجه کنند که این امتیاز نباید مورد سوء‌استفاده قرار گیرد و در چنین صورتی آنها هدف تحریم قرار خواهند گرفت.

گفتنی است مرحله دوم تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران از صبح روز دوشنبه ۱۴آبان رسماًًاجرایی شد. این تحریم‌ها شامل صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، کشتیرانی، بانک و بیمه و مؤسسات مالی، و همچنین صدها فرد و شرکت ایرانی شد ولی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت تحریم‌ها شامل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شود

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه ۵نوامبر با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران شامل غذا، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شود.

این توئیت وزیر امور خارجه آمریکا به زبان فارسی نوشته شده است.

پومپئو نوشته است: «ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران با آنها ابراز همبستگی می‌کند. مردم ایران پس از گذشت تقریباً ۴۰سال بیشترین صدمه را از سو مدیریت و فساد اقتصادی خورده‌اند. برخلاف آنچه رژیم ایران می‌گوید، تحریم‌های ما شامل فروش غذا، محصولات کشاورزی، دارو، و تجهیزات پزشکی نمی‌شود‎.

 

بیشتر بخوانید

 

خبرگزاری رویترز، ۲۹مهر ۹۷به‌نقل از استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشت: برای کشورها گرفتن معافیت در مورد تحریمهای نفتی ایران سخت‌تر از زمان دولت اوباما خواهد بود. او نگرانی در مورد افزایش قیمت نفت را رد کرد و گفت بازار کمبودها را در نظر گرفته است.

منوچین در شروع سفر خاورمیانه‌ای‌اش نیز گفت کشورهایی که خواهان گرفتن معافیت از تحریم برای خرید نفت از رژیم ایران هستند، باید بیش از ۲۰درصد از میزان واردات نفتشان را کاهش دهند، و این بیش از آنچیزی است که از سال ۲۰۱۳تا ۲۰۱۵برای گرفتن معافیت انجام می‌دادند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت«انتظار دارم اگر آمریکا معافیت بدهد میزان کاهش‌ها به‌طور چشمگیری بیشتر خواهد شد».

منوچین همچنین پیرامون تبادلات مالی با رژیم ایران گفت«می‌توانم به شما اطمینان دهم که هدف ما اطمینان از این است که تبادلات مالی تحریم شده از طریق سوئیفت یا هر مکانیزم دیگری انجام نشود»،«تمرکز ما این است که اطمینان پیدا کنیم تحریمها اعمال می‌شوند ».

 

مطلب مرتبط

تلاش آمریکا برای قطع رژیم ایران از سوئیفت و به صفر رساندن صادرات نفت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/570f7752-6c7d-401d-99e8-3729fca8d304"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات