728 x 90

شرق‌الاوسط: قانونگذاران آمریکایی خواستار تشکیل دولت لبنان بدون دخالت رژیم ایران شدند

بندر بیروت بعد از انفجار
بندر بیروت بعد از انفجار

شرق‌الاوسط روز چهارشنبه ۱۳مرداد در گزارشی نوشت: ده نماینده کنگره ایالات متحده از احزاب جمهوری خواه و دموکرات لایحه‌یی را برای تشکیل دولت لبنان بدون دخالت ایران و حزب‌الله لبنان تهیه کردند. آنها در این لایحه خواهان حسابرسی و تلاش برای ریشه‌کنی فساد فراگیر محلی در این کشور شدند.

دارین لاهود و دارل عیسی به همراه هشت نماینده دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا، قطعنامه‌یی دو حزبی ارائه دادند تا حمایت کنگره از روابط جاری آمریکا و لبنان و مردم لبنان را اعلام کنند.

نمایندگان کنگره آمریکا تأکید کردند: در حالی که به اولین سالگرد انفجار غم‌انگیز در بندر بیروت نزدیک می‌شویم، (صدور) این قطعنامه بیانگر ادامه حمایت ما از مردم لبنان و مخالفت با نفوذ و نقش رو به رشد حزب‌الله در لبنان است. آنها هم‌چنین بر اهمیت تشکیل یک دولت معتبر، شفاف و قابل حسابرسی، بدون دخالت (رژیم) ایران و حزب‌الله تأکید کردند.

این قطعنامه دولت لبنان را فرامی‌خواند تا منافع مردم لبنان را با اجرای اصلاحات ساختاری و مبارزه با فساد در اولویت قرار دهد و با مؤسسات مالی بین‌المللی، مانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای انجام، اصلاحات لازم برای ایجاد ثبات در اقتصاد همکاری کند.

نمایندگان کنگره تأکید کردند: (رژیم) ایران به حق حاکمیت و سابقه لبنان به‌عنوان یک شریک و همکار ایالات متحده و یک کشور دمکراتیک در خاورمیانه ضربه می‌زند. آنها حزب‌الله را متهم می‌کنند که یک نیروی نیابتی تروریستی وابسته به رژیم ایران است.

آنها هم‌چنین حزب‌الله را به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، دامن‌زدن به خشونتهای فرقه‌یی و حمایت از فساد و خشونت متهم کردند.

دارل عیسی گفت: کشور آبا و اجدادی من در آستانه تبدیل شدن به یک دولت ورشکسته است و بازیگران بدخواه مانند کرکس (بر بالای سر آن) در حال چرخ زدن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdc23b86-2d4f-475f-9c8f-6cb27306af1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات