728 x 90

شدت گرفتن بحران در رأس حکومت آخوندی – پاسخ روحانی به رد تقاضای افزایش اختیاراتش توسط خامنه‌ای: اختیارات فرماندهی مهم است والا «أنا فرمانده»! نتیجه چیست؟

نشست اصحاب رسانه های حکومتی با روحانی - ۴خرداد۱۳۹۸
نشست اصحاب رسانه های حکومتی با روحانی - ۴خرداد۱۳۹۸

روحانی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه‌های حکومتی به‌حملات خامنه‌ای در روز ۳۰اردیبهشت پاسخ داد و باندهای رقیب که حملات علیه او و دولتش را تشدید کرده‌اند خائن نامید.

خامنه‌ای چهارشنبه گذشته (اول خرداد)‌ در جمع عوامل حکومتی در دانشگاهها درخواستهای مکرر هفته‌های اخیر روحانی که خواستار اختیارات بیشتر و بازنگری در قانون اساسی شده بود را رد کرد و تأکید کرد قانون اساسی مشکلی ندارد و «ما کارگزارها مشکل داریم».

پاسخ روحانی به خامنه‌ای و پافشاری بر روی «اختیارات»

روحانی در پاسخ به این اظهارات خامنه‌ای یکبار دیگر صراحتاً تقاضای اختیارات بیشتر را تکرار کرد و گفت:‌ در آغاز تحریم‌های جدید در جلسه‌یی با مقام معظم رهبری مطرح کردم که کشور در این شرایط جنگی برنامه و فرمانده می‌خواهد و شما فرمانده و ما همه مطیع هستیم و ایشان فرمودند نه و بعد فرمود خودتان باید فرماندهی را به عهده بگیرد. اشکال ندارد هر کسی می‌خواهد فرمانده بشود. هیچ مهم نیست. اما اختیارات فرماندهی مهم است والا «أنا فرمانده»! نتیجه چیست؟ به جایی که نمی‌رسیم. اختیارات فرماندهی مهم است!»

روحانی همچنین در پاسخ به دودوزه بازیهای خامنه‌ای که تقصیر شکست برجام را به گردن روحانی می‌اندازد و خود را مخالف این توافق وانمود می‌کند، یادآوری کرد از سال۸۳ خامنه‌ای حتی با همه‌پرسی بر سر آغاز مذاکرات موافق بوده است و گفت: «در سال۸۳ از رهبر معظم انقلاب خواستم تا موضوع هسته‌یی را طبق اصل۵۹ به آراء مردم بگذاریم و توضیح دادم. این را مکتوب هم برایشان فرستادم علاوه بر حضور و بیان حضوری. ایشان هم استفاده از این اصل را خوب دانسته و قبول کردند. اما در مورد زمان اجرای آن مطلبی عنوان نشد و پس از آن هم دولت تغییر کرد و روند به شکل دیگری ادامه یافت.

پاتک روحانی به عوامل باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع و رسانه‌های حکومتی

روحانی در ادامه عوامل باند خامنه‌ای را که این روزها در مجلس ارتجاع و رسانه‌های حکومتی به‌شدت به او و دولتش حمله می‌کنند خائن نامید و در حالی که از عنوان «ملت و تاریخ‌ ایران» برای نام بردن از خودش استفاده می‌کرد گفت:‌ «بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر اعتماد مردم به دولت کم شد آنوقت در انتخابات مجلس که پیش رو داریم حامیان دولت رأی نمی‌آورند پس ما به پیروزی بزرگ می‌رسیم. بعضی‌ها هم بالاتر می‌گویند. می‌گویند خوب شد؛ باید به دولت فشار بیاوریم. به مردم بگوئیم اینها بلد نیستند اداره کنند تا دو سال بعد توی انتخابات آدمی که ما می‌خواهیم رأی بیاورد. اگر این باشد یعنی بزرگترین خیانت تاریخی به ملت و تاریخ ایران».

خامنه ای در سخنرانی برای عواملش در دانشگاهها به آنها فراخوان داده بود که زمینه را برای «روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنند».

مجلس ارتجاع نیز در جلسات هفته گذشته و جلسه‌ شنبه این هفته صحنه حملات شدید عوامل باند خامنه‌ای به روحانی بوده است. از جمله روز شنبه ۴خرداد حسین مقصودی عضو مجلس ارتجاع باند روحانی را دشمنی بزرگتر از آمریکا دانست و گفت آنها برای چپاول و غارت کشور آدرس غلط جنگ با آمریکا را می‌دهند. حسینعلی شهریاری یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع گفت عملکرد دولت روحانی «روی خیلی از خلفای جور صدر اسلام را در مسائل فساد، رشوه، بی‌عدالتی و تبعیض سفید کرده است». آخوند پژمانفر عضو دیگر مجلس ارتجاع نیز روحانی را قانون‌شکن‌ترین رئیس‌جمهور نظام نامید.

روحانی به اصحاب رسانه‌های تحت کنترل خامنه‌ای که در این نشست بودند حمله کرد و از این‌که آنها دروغهای او از قبیل «گاز رسانی به ۱۰روستا در هر روز» و یا رساندن آب آشامیدنی «به ۳۰روستا در هر ماه»! را در «اول اخبار روزانه» خودشان منعکس نمی‌کنند شکوه کرد و خطاب به آنها گفت: «شما نقض دستگاههای دیگر را جرأت نمی‌کنید بگویید. باید مال دولت را بگویید. قوه قضاییه و مجلس و اینها را که شما جرأت نمی‌کنید که بگویید».

اعتراف روحانی به ناتوانی رژیم در فروش نفت

روحانی به‌رغم ادعاهای قبلیش که مدعی بود با وجود تحریم‌ها نفت را خواهد فروخت و مدعی ۷راه برای دور زدن تحریم‌ها بود گوشه‌یی از فشاری را که رژیم برای صادر کردن حتی محموله‌های کوچک نفتی با آنها روبه‌روست برملا کرد و گفت: «این‌که کشتی باری ایرانی برای ۱۰روز نتوانسته در یکی از بنادر کشورها پهلو بگیرد و بار خود را خالی کند، در تاریخ ایران بی‌سابقه است. وزارت‌خارجه آمریکا برای یک کشتی، مرتب با آن کشور کوچک در تماس است و این امر در ۴۰سال گذشته بی‌سابقه بوده است. این‌که یک کشتی نفتکش نفت ایران را منتقل می‌کند در تمام مسیر ماهواره‌ها تعقیبش بکنند. شماره‌اش را ثبت بکنند. بگویند الآن کجاست. بگویند چه کسی می‌خرد؛ چه کسی می‌فروشد در طول ۴۰سال گذشته سابقه نداشته است».

هشدار روحانی به باندهای رژیم: مهم حفظ نظام است حتی به قیمت کوچک شدن سفره مردم

روحانی در قسمت دیگری از سخنانش در حالی که شرایط رژیم را شرایط ویژه، بسیار سخت و جنگی توصیف می‌کرد به باندهای رژیم هشدار داد که در این شرایط اولویت همه باید حفظ نظام باشد حتی به قیمت فقر بیش‌ از‌ پیش مردم. او تأکید کرد: «ممکن است مردم در زندگی خودشان شب سفره کوچکتری داشته باشند. با سختی زندگی کنند. این مهم نیست به‌نظر من. این اول نیست. مسأله اول این است که دشمن ما بفهمد مردم ما ولو این‌که سفره‌شان کوچک شده است دست از آرمانشان و نظامشان برنمی‌دارند و به حاکمان اصلی خودشان اعتماد دارند. این مهم است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca437f6f-6581-4d65-8a23-9b0453bfa95f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات