728 x 90

شتر بر سر مناره

هراس آخوندها از انتشار گسترده اخبار قیام در شبکه های اجتماعی
هراس آخوندها از انتشار گسترده اخبار قیام در شبکه های اجتماعی

در روز ۱۵آ‌ذر آخوند منتظری دادستان کل قضاییه آخوندی که حالا برکنار شده در دیدار با برخی مهره‌های نظام در دانشگاه تحت عنوان «دانشجویان عزیز» ضمن ابراز وحشت از فضای مجازی و این‌که در کسری از ثانیه کوچکترین اسرار نظام را جهانی می‌کنند در مورد شبکه‌های مجازی به آنها هشدار داد و گفت: «ما همهٔ مشکلات درون نظام را نبایستی علنی و رسانه‌یی بکنیم».

این اظهارات آخوند منتظری یادآور شعر پر حکمت و طنز آلود مولانا است که گفته:

به سر مناره اشتر، رود و فغان برآرد

که نهان شد ستم اینجا، مکنیدم آشکارا

در حالی که بحرانهای گریبانگیر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی از یک‌سو و فضای انفجاری جامعه و مطالبات ارتش بیکاران و گرسنگان فریاد کارگزاران نظام را با هشدارهای وحشت‌آلود از تهدید نزدیک قیام و سرنگونی به آسمان بلند کرده، هنوز برخی می‌خواهند اشتر نظام را بر منارهٔ مشکلات پنهان کنند.

آخوند موسوی لارگانی عضو مجلس ارتجاع ۱۶آذر ۱۴۰۰ در مجلس ارتجاع در تذکرات شفاهی خود گفت: «در موضوع آب هم دولت باید فارغ از دعواهای قومی که بیشتر مافیای آب به راه انداخته‌اند حقابه مردم و کشاورزان و محیط‌زیست را به‌صورت قانونی و شرعی در نظر بگیرد. دیگر دوران شعار گذشته مردم منتظر عمل سریع و کارشناسی هستند. .

به وزیر نیرو و دولت سربسته می‌گویم مراقب باشید مراقب باشید. تصمیم‌گیری غلط در استان اصفهان نداشته باشند،

اشاره‌های «سربسته» در مجلس ارتجاع نسبت به تهدید قیام و خیزش تمامی ندارد.

 

احمد راستینه هفشجانی در همین روز در مجلس ارتجاع در جلسه علنی گفت: «تجمعات سازمان‌یافته بدعتهای خطرناکی است که باید متوقف شود».

علت این‌که نظام از تجمعات مردمی احساس خطر می‌کند را این عضو مجلس ارتجاع «سربسته» نگه‌داشته اما در جنگ قدرت و غارت، رسانه‌ها و مهره‌های باند مغلوب برای حفظ نظام فریاد می‌زنند.

شرق روزنامه باند مغلوب در روز ۱۶آذر نسبت به پیامدهای سیاست‌های چپاولگرانه نظام اذعان کرد و در مطلبی با عنوان «پیامدهای نابرابریهای اجتماعی» هشدار داد که: «جامعه ایران با تحمل تورم‌های شدید دورقمی و گاه نزدیک به ۳۰ تا ۴۰درصدی دچار فقر شدید و به‌ویژه فاصله طبقاتی عمیق شده است که تحمل آن برای جامعه بسیار دردآور است». این مقاله در ادامه تهدید قیام و انفجار اجتماعی را باز هم به‌صورت سربسته گوشزد کرد و افزود: «جامعه تحمل چنین نابرابری عمیق و غیرعادلانه‌ای را نخواهد داشت و تداوم آن در درازمدت با مشکلات عدیده‌ای همراه خواهد بود».

البته کارشناس حکومتی دیگری به نام کمال اطهاری به ناگزیر در جنگ قدرت و غارت باندی به سر‌انجام بحران‌هایی که تحت عنوان «مشکلات عدیده»، «سربسته» مطرح می‌شود، هشدار داده و گفته است: «شما نگاه کنید شوروی در اوج قدرت نظامی و سیاسی خود به‌دلیل ناتوانی اقتصادی از هم فروپاشید! موقعیت کنونی ایران بسیار شبیه به موقعیت زوال شوروی است. شوروی پشت‌پرده موشک‌هایی قایم شده بود که با شلیک آن کل کره زمین نابود می‌شد اما ما دیدیم اقتصاد ضعیف باعث فروپاشی او شد. بنده موقعیت جمهوری اسلامی را دقیقاً شبیه به موقعیت شوروی سابق می‌بینم و این یک هشدار است» (سایت حکومتی دیده‌بان ایران ۱۶آذر۱۴۰۰).

 

به این ترتیب این فغانهایی که «اشترهای» مخفی شده نظام بر سر منارهٔ مشکلات، به آسمان بلند کرده و فکر می‌کنند خیلی «سربسته» دارند سخن می‌گویند پیامی جز بی‌راه‌حلی نظام در مقابل طوفان قهر مردم و جوانان شورشی و مقاومت آزادی ستان آنها ندارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eef159bd-6bca-4464-a9f8-215cf424affe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات