728 x 90

... شب را چگونه به روز می‌رسانند!

اتوبوس خوابی
اتوبوس خوابی

تصور کنید سالانه چند هزار میلیارد صرف نهادهای مذهبی و زیرمجموعه‌های آنان از جمله نشر آثار خمینی لعنت الله علیه می‌شود؟ چند هزار میلیارد صرف جنگ‌افروزی در سوریه، یمن، لبنان و... می‌گردد؟

چندین هزار میلیارد را صرف پهپادسازی و بمب اتمی می‌کنند.

چندین هزار دلار صرف پرتاب ماهواره‌های بی‌سرانجام می‌کنند.

چند صد هزار میلیارد را سرکردگان جمهوری اسلامی می‌دزدند و در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

چقدر سرمایه خرج آقا زاده‌ها می‌شود تا در بلاد دور خوش باشند و برای روز مبادا جا خوش کنند.

 

آنوقت مردم ایران در بدترین وضعیت، روزگاری پر مشقت را بگذرانند.

ساعت یک شبی از شبهای سرد دیماه در تهران است. ایستگاه آخر است و باید پیاده شده و اتوبوس عوض کنیم برای چهل و پنج دقیقه بعدی.

خانمی با کودک خردسالش پیاده می‌شود. بچه گیج خواب است. مادر دستش را گرفته دنبال خود می‌کشد. باورم نمی‌شود که او هم مثل من اتوبوس خواب است.

مدتی را در ایستگاه منتظر می‌مانیم برای سوار شدن بر اتوبوس بعدی. به‌سرعت سوار می‌شود و دو صندلی را برای خود و بچه‌اش می‌گیرد و بچه سریع خوابش می‌برد و خودش نگاهش به سقف اتوبوس مات می‌ماند.

من در ساک دستی‌ام چای دارم و تعارف می‌کنم قبول نمی‌کند. ولی از نگاهش می‌فهمم که تعارف می‌کند، لهجه‌اش به شهر ما نمی‌خورد. رویش را می‌گرداند و چشم به بیرون می‌دوزد.

کنار دستی با دست به پهلوی من می‌زند که کاریش نداشته باشم. و بعد آرام می‌گوید آنها مسافران گرمسار هستند که به‌دلیل بیماری بچه به تهران آمده‌اند، وسعشان نمی‌رسد به هتل بروند. کسی را هم در اینجا ندارند، این سومین شب است که آنها را در اتوبوس می‌بینم!

حساب می‌کنم سومین شب هر شب ۲۵۰۰۰تومان برای یک زن بی‌پناه! و این یکی از آنهاست کاش دیوارهای این قطار شهری می‌توانستند حرف بزنند!

لعنت به خمینی از روزی که گفت شما را به مقام انسانی می‌رسانیم تا امروز که همه هست و نیست مردم را غارت کرده است.

 

این البته نه برای مردم پوشیده است و نه برای خود حکومت، چنان‌چه احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران روز یکشنبه ۱۲دی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا، از خوابیدن «فراد غیرمعتاد» در اتوبوس‌های بی‌آرتی، خطوط شبانه‌روزی به‌عنوان «پدیده‌یی جدید» نام برد و از قول مسئولان شهرداری تهران اعلام کرد که این افراد «ظاهر موجهی داشته و معتاد نیستند و حتی شاغل هستند».

او می‌افزاید این افراد «توان پرداخت کرایه خانه یا کرایه مهمان سرا را ندارند» و از این رو، «اتوبوس را برای خوابیدن انتخاب می‌کنند» چرا که «هم امنیت دارد و هم در این شب های سرد، گرم است».

تا جایی که به عوامل حکومت برمی‌گردد تلاش می‌کنند مردم را از همین هم محروم کنند، چنان‌چه همین احمد علوی در ادامه حرفهایش گفت: «رانندگان اتوبوس نمی‌توانند بین اتوبوس‌خواب و مسافر تفکیک قائل شوند و یا بعد از مشاهده اجاره نامه یا سند خانه به مسافران اجازه دهند تا سوار اتوبوس شوند» (یعنی اگر می‌توانستند این کار را می‌کردند).

شاید به همین دلیل است که زاکانی شهردار رژیم در تهران با دجالیت می‌گوید از اتوبوس‌خوابها هزینه نمی‌گیریم.

 

البته مهدی چمران رئیس شورای قلابی شهر تهران روز ۱۴دیماه هم آن را یک موضوع حاشیه‌ای خواند و گفت: اینها بحثهای حاشیه‌ای است و نمی‌خواهم به اینها بپردازم. قاعدتاً اجازه چنین کارهایی را نباید داد اما کسی که در اتوبوس خوابش برد کاری نمی‌شود کرد!

راست می‌گوید تا وقتی که کار اصلی تروریستهای حاکم بر ایران ساختن پهپاد های تروریستی و بمب اتمی و تقویت سپاه و حوزه است! آنها نه با اتوبوس خوابیدن مردم کار دارند نه با گورخوابی آنها و نه با تغذیه مردم از سطلهای زباله!

باشد تا روزی که مردم و جوانان و کانون‌های شورشی بساط تمامیت حاکمیت ملاها را جمع کنند و تمامیت آنها را به گور بسپارند.

 

شهین اکرمی

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15d70e39-4155-4721-98df-b5e02e110113"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات