728 x 90

«شادمان احمدی» زیر شکنجه به‌شهادت رسید

شادمان احمدی از شهیدان قیام در دهگلان
شادمان احمدی از شهیدان قیام در دهگلان

بنا بر گزارشهای رسیده شادمان احمدی از بازداشت شدگان قیام سراسری در بازداشتگاه کلانتری دهگلان زیر شکنجه دژخیمان خامنه‌ای به‌شهادت رسید.

شبکه حقوق‌بشر کردستان می‌گوید: شادمان احمدی، جوانان ۲۲ساله که عصر پنجشنبه هفدهم آذرماه به‌دلیل شرکت در تظاهرات شهر دهگلان بازداشت شده بود، ساعتی پس از دستگیری «بر اثر شکنجه» در بازداشتگاه کلانتری این شهر به‌شهادت رسید.

بر اساس همین گزارش، دژخیمان رژیم آخوندی پس از چند ساعت به خانواده او اعلام کردند که شادمان احمدی در بازداشتگاه جان خود را از دست داده است.

شبکه حقوق‌بشر کردستان افزود: که خانواده شادمان احمدی تأکید دارند که فرزندشان «در اثر شکنجه نیروهای انتظامی در کلانتری» کشته شده است.

 

وبسایت کردپا نوشت: روز پنجشنبه هفدهم آذرماه، شادمان احمدی، شهروند اهل دهگلان زیر شکنجه نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد. 

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل شادمان احمدی یورش بردند و او را به اتهام شرکت در اعتراضات بازداشت کرده بودند.

این منبع مطلع افزود: این شهروند پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به کلانتری دهگلان در میدان ساعت منتقل و پس از چند ساعت بازداشت، خانواده احمدی مطلع شدند که فرزندشان زیر شکنجه جان خود را از دست داده است.

نیروهای امنیتی خانواده شادمان احمدی را تحت فشار قرار دادند که پیکر او را شبانه و بدون حضور مردم به خاک بسپارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e0ca634-ffd8-4945-b0d9-7d9157f860fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات