728 x 90

شاخص فلاکت در ایران دو برابر شده است

شاخص فلاکت در ایران دو برابر شده است
شاخص فلاکت در ایران دو برابر شده است

بر اساس مرکز آمار ایران و در تازه‌ترین گزارش این مرکز، شاخص فلاکت (مجموع نرخ بیکاری و تورم) در زمستان پارسال به ۳۹درصد رسیده است، در حالی که این رقم در زمستان ۹۵ حدود ۱۹٫۴درصد بود.

صندوق بین‌المللی پول نرخ تورم ایران در سال جاری را نیز ۳۷٫۲درصد پیش‌بینی کرده‌ است.

 

ارزیابی مرکز آمار حاکی از افزایش نرخ بیکاری در زمستان پارسال به ۱۲٫۱درصد و نرخ تورم به ۲۶٫۹درصد است.

گفتنی است که نرخ تورم در بهار امسال نیز رشد صعودی داشته‌است و در خردادماه به ۳۷٫۶درصد اوج گرفته‌ است. از طرفی بنا بر ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، نرخ بیکاری پارسال ایران ۱۳٫۹درصد بوده و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی به ۱۵٫۴درصد اوج بگیرد. هم‌چنین این رقم در سالهای آتی نیز افزایش خواهد داشت و به ۱۹٫۴درصد در سال ۲۰۲۴ اوج خواهد گرفت.

آمار هم‌چنین حاکی از این است که شاخص فلاکت از زمستان پارسال به این سو، به‌شدت افزایش یافته باشد و آهنگ رشد آن بیشتر هم شود.

سایت خبر فوری رژیم نیز روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ۹۸ با انتشار گزارشی از نهاد توسعه انسانی سازمان ملل ‌متحد اعلام کرد: «جدیدترین برآورد سازمان ملل نشان می‌دهد متوسط ضریب جینی ایران به ۴۰واحد رسیده است و ایران از نظر شکاف درآمدی بین ۱۵۲کشور جهان در رتبه ۹۸ قرار گرفته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00a7bf40-3d10-4f9b-8992-a2cb3db03692"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات