728 x 90

سیگما - سقوط بورس

رژیم با هیاهو و تبلیغات، سرمایهٔ دهها میلیون ایرانی را به بورس کشاند. حباب بورس را به‌شدت باد کردند، اما این روزها شاهد فروپاشی این حباب هستیم، به‌طوری‌که بورس به گفتهٔ رسانه‌های رژیم ۴۲درصد سقوط کرد.

الان به‌نظر می‌رسد همانند مؤسسات مالی سرمایه‌های مردم در حال نابود شدن است. در این راستا وزیر اقتصاد رژیم به صحنه آمد و گفت: «گاهی اوقات نرخ سود به ۳۷۷درصد رسیده رشد سود بنابراین من خواهشم این است که حتماً با توجه و تأمل نسبت به خرید و فروش اقدام کنند» (شبکه خبر رژیم ۶آبان۹۹)

البته بخش عمدهٔ بورس در دست رژیم و مافیای اقتصادی سپاه پاسداران است.

محمد باقری نمایندهٔ مجلس رژیم: «می‌دانیم قریب ۵۰میلیون نفر در کشور در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند در حالی که سهم همه این ۵۰میلیون نفر از سرمایه موجود در بورس نزدیک به ۲۰درصد است به عبارتی ۸۰درصد سرمایه بورس در اختیار بنگاههای بزرگ اقتصادی است». (رادیوهای رژیم ۷آبان۹۹)

دژپسند وزیر اقتصاد رژیم اعتراف کرد که برای کسری بودجه به اسم بورس دست در جیب مردم کردند، وی گفت: «توانسته‌ایم جبران کسری منابع خود را از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی جبران کنیم».

‌البته مردم نسبت به این دزدی‌های آشکار که ناشی از فروش شرکتها و کارخانه‌های موهوم و کاغذی بود ساکت ننشستند و خیلی زود هشدارهای رسانه‌های رژیم نسبت به تهدید بمب بورسی، به واقعیت نزدیک شد.

سهامداران بورس چند روز دست به تحصن زدند و در مقابل سازمان بورس شعار سر دادند:

  • مفسد اقتصادی اعدام باید گردد
  • مدیر بی‌لیاقت استعفا استعفا
  • پولمونو پس ندین هر روز اوضاع همینه
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cac58769-06a4-49c5-9897-f561acd61c98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات