728 x 90

سیمای آزادی، تلویزیونی بر روی فرکانس اعتماد

سیمای آزادی، تلویزیونی بر روی فرکانس اعتماد و همبستگی
سیمای آزادی، تلویزیونی بر روی فرکانس اعتماد و همبستگی

تقدیم به بیست و پنجمین گلریزان

همیاری با سیمای آزادی

 

 

سیمای آزادی، تلویزیون ملی ایران، تنها تلویزیون سراسری مقاومت ایران است که از طریق ماهواره، وظیفهٔ شکافتن سانسور، اطلاع‌رسانی به مهین اسیر و انعکاس فعالیت کانون‌های شورشی را به عهده دارد. این وظیفهٔ خطیر با آغاز قیام مسلحانهٔ سراسری در ۳۰خرداد۶۰ به عهدهٔ رادیو صدای مجاهد بود. با گسترش تلویزیونهای ماهواره‌یی و نیز دریافت ماهواره در ایران، سیمای آزادی، آن را پی گرفت و توانست پخش برنامه‌های خود را در اندک مدت به هفت روز هفته و بیست و چهارساعت شبانه‌روز ارتقا دهد.

 

آیینه‌ای برای صداها

پخش پیامهای رهبری مقاومت، اجلاسیه‌های شورای ملی مقاومت و اطلاعیه‌های آن، اطلا‌ع‌رسانی از وضعیت ایران در شرایط اختناق، پخش اخبار ساعت به ساعت، انجام مصاحبه، گفتگو و میزگرد و ارائهٔ جدیدترین تحلیل‌های سیاسی روز، برنامه‌های متنوع علمی، اجتماعی، افشای نقض حقوق‌بشر در ایران، اخبار مربوط به جنبش دادخواهی، بررسی مسائل جوانان، زنان، کارگران، فرهنگیان، پرستاران و سایر اقشار جامعه، تدارک ارتباط مستقیم با بینندگان و نیز ترویج فرهنگ دمکراسی، هنر، موسیقی، ادبیات و نیز برنامهٔ پرطرفدار «پیک شادی» شامل انواع کلیپ‌ها و طنزهای سیاسی، از برنامه‌های روزانهٔ سیمای آزادی است.

سیمای آزادی به‌عنوان نخستین تلویزیون فارسی زبان ماهواره‌یی و مستقل و متعلق به مقاومت ایران، توانست در کوتاه مدت به آینه‌ای برای صداهای در گلو خفه شدهٔ سرکوب‌شدگان و نیز به پایگاهی برای همبستگی ملی تبدیل شود. شرکت‌کنندگان در همیاری با سیمای آزادی و ارتباط گیرندگان با برنامهٔ ارتباط مستقیم، از سیمای آزادی به‌عنوان «چراغی برای خانه‌ها»، «نوری در قلب تاریکی» و «امید و روشنایی» نام می‌برند. زیرا وقتی اختناق حاکم بر ایران، همهٔ صداهای مخالف را سرکوب کرده و فقط از رسانه‌های رسمی و انحصاری خود، فرهنگ ارتجاعی را ترویج می‌کند، سیمای آزادی تنها تلویزیونی است که به شورش و قیام در برابر استبداد موحش دینی فرامی‌خواند. تلویزیونی که سد سانسور را شکسته است.

 

تلویزیونی مستقل و متکی به کمکهای مردمی

سیمای آزادی از آنجا که یک تلویزیون مستقل و ملی است برای تأمین مخارج خود به کمکهای مردمی ایرانیان در داخل و خارج از کشور متکی است. این کمک‌ها در قالب برنامه‌های گلریزان همیاری با سیمای آزادی به‌صورت داوطلبانه و با اعلام نوع و میزان کمک مالی در این برنامه به اطلاع عموم می‌رسد. تاکنون طی بیست و پنج برنامهٔ همیاری، سیمای آزادی توانسته است با اتکا به خالصانه‌ترین حمایت‌های مردمی به فعالیت‌های افشاگرانهٔ خود در ظلمات اهریمنی حاکم بر ایران ادامه دهد و روزبه‌روز بر کیفیت و غنای برنامه‌های خود بیفزاید. این کمک‌ها از جانب کسانی به سیمای آزادی می‌شود که گاه وضعیت مالی خوبی ندارند ولی به‌دلیل عشق وافر به آزادی و مقاومت برای آزادی و برای استمرار فعالیت سیمای آزادی، هر گونه سختی را به جان می‌خرند و اندوخته‌های خود را به تلویزیون محبوب‌شان می‌رسانند. برخی کمک‌ها به‌راستی قلب را می‌لرزاند واشک از دیدگان جاری می‌سازد. از کودکی که سکه به سکه پولهای خود را پس‌انداز کرده و یک‌جا با قلک قلبش به تداوم عمر سیمای آزادی می‌بخشد تا مادری که گوشوارهٔ دخترش را می‌فروشد تا بتواند در این همیاری شرکت کند.

 

به چه دلیل مردم به سیمای آزادی کمک می‌کنند؟

بهتر است این سؤال را وسعت ببخشیم و از قله‌ای بالاتر مطرح کنیم. دلیل این انفجار همبستگی و فوران بی‌شائبهٔ عشق و عاطفهٔ مردم به گردانندگان سیمای آزادی چیست؟

پاسخ به جز کلمهٔ طلایی «اعتماد» و باز هم اعتماد چه می‌تواند باشد؛ کلمه‌ای که خمینی آن را بارها با تبر برانداخت و مجاهدین با دریایی خون دوباره آن را به برگ و بار نشاندند. مردم به‌خوبی می‌دانند پولی که به سیمای آزادی اهدا می‌کنند، در راه آزادی میهن‌شان صرف خواهد شد. آنها این همیاری را بخشی از کارزار برای آزادی می‌دانند. به‌تجربه آزموده‌اند که مقاومت ایران مرکب از رزمندگان و هوادارانی است که همه چیز خود را داده‌اند تا همه‌چیز را برای مردم ایران به‌دست بیاورند و در عمل نشان داده‌اند که چیزی برای خود نمی‌خواهند.

بیش از ۴دهه مجاهدت برای آزادی و فدای ۱۲۰هزار خون شریف نشان داده است که مجاهدین و مقاومت ایران، برای نیل به آزادی از هیچ قیمتی فروگذار نکرده‌اند. بنابراین خلقی که از نثار جان دریغ نکرده به‌طریق اولی از بذل مال در این مسیر دریغ نخواهد کرد.

مردم، هواداران و اشرف‌نشانانی که از نان شب خود می‌زنند و کمکهای ارزشمند خود را به سیمای آزادی می‌رسانند، می‌دانند که بدنهٔ این مقاومت (رزمندگان آزادی) جان بر کفانی هستند که از یک زندگی ساده، و جمعی برخوردارند. شغل، پست و مقام، ساختمان و ماشین شخصی ندارند. نیامده‌اند تا به آلاف و الوف برسند، نخستین درسی که با قدم نهادن به مکتب مجاهدین آموخته‌اند صداقت و فداست. قبل از گام نهادن به خانهٔ مجاهدین، همه‌چیز خود را پشت در نهاده و خود را از هر وابستگی تکانده و سپس وارد حریم آزادی شده‌اند. از این رو کمک به تداوم مبارزه آنان، کمک به آزادی و نجات ایران از استبداد دینی است. هر ایرانی با کمک به سیمای آزادی در حقیقت به شرافت و ایرانی بودن خود کمک می‌کند. کمک خود را بخشی از مبارزه می‌داند.

 

حماسهٔ شورانگیز همبستگی

آنچه در هر گلریزان همیاری با سیمای آزادی به ظهور می‌رسد، فراتر از کمک‌رسانی مالی، خلق حماسهٔ شورانگیز همبستگی است؛ همبستگی خلقی عطش‌مند، قهرمان و شورشی با فرزندان خود برای بازآوردن خجسته آزادی به سرزمین شیر و خورشید.

این همبستگی بی‌گمان در برافراشتگی جنگلی از دست‌های توفانی در خیابانهای ایران شکوفه خواهد کرد و میوهٔ آن آزادی ایران‌زمین خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61648dc6-c71f-4270-906c-28473790d3c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات