728 x 90

یک سیلی سنگین بر بناگوش خامنه‌ای

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبه ۲۸خرداد ۹۹کنگره آمریکا در اقدامی هم‌راستا با سیاست دولت آمریکا یک قطعنامه قوی دو حزبی با اکثریت آرا صادر کرد. این قطعنامه سیاست سرکوب و تروریسم رژیم را به‌شدت محکوم کرده و از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی و برقراری یک جمهوری دمکراتیک، غیرمذهبی و غیراتمی حمایت کرده است.

این قطعنامه که با امضای ۲۲۱تن از نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب صادر شده با حمایت از مقاومت مردم ایران تصریح می‌کند مردم ایران از حقوق اولیه آزادی محروم بوده و به همین دلیل دیکتاتوری سلطنتی را رد کرده و مخالف دیکتاتوری مذهبی هستند. قطعنامه هم‌چنین تأکید می‌کند کنگره علیه رژیم سرکوبگر و فاسد حاکم در کنار مردم ایران و تظاهرات مشروع و صلح‌آمیز آنها می‌ایستد.

این قطعنامه با اشاره به فعالیت‌های تروریستی رژیم علیه مجاهدین و مقاومت ایران از جمله توطئه بمب‌گذاری ویلپنت در تیر ماه۹۷ و هم‌چنین توطئه‌های تروریستی علیه مجاهدین و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در آلبانی، دولتها را به جلوگیری از فعالیت‌های مخرب هیأتهای دیپلماتیک رژیم ایران و بستن آنها از جمله بستن سفارت رژیم ایران در آلبانی فرامی‌خواند.

این قطعنامه از خواست مقاومت و مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دمکراتیک، غیرمذهبی و غیراتمی حمایت کرده است.

نکته اخیر از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که به این ترتیب کنگره از خواست مردم ایران برای سرنگونی این رژیم و برقراری آزادی و دموکراسی به‌روشنی حمایت کرده است.

آنچه بر اهمیت این قطعنامه بیش‌از‌پیش می‌افزاید شرایط سیاسی و بین‌المللی صدور آن است.

شرایطی که رژیم در داخل با بحرانهای متعدد از خفگی اقتصادی تا بحرانهای اجتماعی که اپیدمی کرونا به آنها ضریب زده است روبه‌روست و به‌لحاظ منطقه‌ای عمق استراتژیک رژیم فرو ریخته و خلقهای عراق و سوریه و لبنان یکپارچه علیه رژیم آخوندی بپا خاسته‌اند و خواهان قطع دست نظام آخوندی و دخالتش در امور کشورهای خود هستند. در عرصه بین‌المللی نیز گزارش اخیر آژانس بین‌المللی اتمی نیز علیه نقض برجام و قطعنامه‌های ملل متحد توسط رژیم، حکومت آخوندی را در معرض ارجاع پرونده آن به شورای امنیت قرار داده است.

در شرایطی که رژیم وحشت‌زده دنبال این است که در شکافهایی از قبیل انتخابات آمریکا و تغییر دولت، فرجی برایش حاصل شود اما با این قطعنامه درمی‌یابد که به‌رغم اختلافات میان دو جناح اصلی هیات حاکمه آمریکا، فصل‌مشترک آنها مقابله با رژیم آخوندی و تلاشهای آن برای دستیابی به سلاح هسته‌یی و دست اندازی به کشورهای منطقه و حمایت از اراده مردم و مقاومت ایران برای تغییر در ایران است. به این ترتیب در این شرایط این قطعنامه دو حزبی سیلی محکمی است به بناگوش خامنه‌ای که تمام خواب و خیالهایش را به کابوس تبدیل می‌کند.

نکته قابل توجه دیگر ترکیب امضا کنندگان قطعنامه است که شامل ۱۰۲تن از رؤسای کمیته و زیرکمیته‌ها و هم‌ترازان اقلیت آنها در مجلس نمایندگان و حضور چهره‌های شاخصی از جمله گرک پنس از کمیته خارجی، خانم لیز چینی عضو رهبری حزب در کنگره و کاندید ریاست حزب برای دوره‌های آینده، تیم رایان کاندیدای ریاست مجلس نمایندگان و جان را تکلیف کاندید رئیس‌جمهور برای ”مدیریت سازمانهای اطلاعاتی آمریکا“ است که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

اگر چه نمایندگان کنگره آمریکا نمایندگان ۴۰۰میلیون مردم آن کشورند اما این قطعنامه به‌خصوص از حمایت تشکلهای اجتماعی سیاسی مهمی از جامعه آمریکا نیز برخوردار است که نشانه منفوریت رژیم آخوندی از یک‌سو و اعتبار و مشروعیت مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو و جایگزین سیاسی رژیم رو به سقوط آخوندی از سوی دیگر است. در همین رابطه می‌توان به حمایت کلیساها و رهبران کلیمی و مسیحی با بیش از ۵۰۰نامه و شهروندان و نمایندگان پیشین با ۳۵هزار ایمیل از زمان ثبت این قطعنامه، اشاره کرد.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت ایران طی پیامی ضمن تقدیر از قرار گرفتن منتخبان مردم آمریکا در کنار مردم ایران و مبارزه آنها برای رهایی ایران خاطرنشان کرد: «زمان آن رسیده است که فعالیت‌های مزدوران و نهادهای رژیم در آمریکا تحت هر عنوانی متوقف شود. مقاومت ایران از دیرباز تأکید کرده، خواهان احیای شش قطعنامه شورای امنیت ملل متحد علیه این رژیم و تمدید تحریم‌های بین‌المللی علیه هر گونه معامله تسلیحاتی با آن می‌باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a9ab55e-a34d-419d-9928-0dcc3e85e049"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات