728 x 90

سیلی سخت و خوارکننده؛ این بار از جانب آلبانی

سخن روز
سخن روز

دولت آلبانی روز چهارشنبه ۲۵دیماه ۲تن از دیپلمات‌-تروریستهای رژیم را از این کشور اخراج کرد. اطلاعیهٔ وزارت‌خارجهٔ آلبانی آنها را به‌خاطر انجام فعالیت‌هایی که با استاتوی آنها و اصول کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک مغایرت دارد، به‌عنوان عناصر نامطلوب اعلام کرد و به‌ آنها دستور داد خاک این کشور را فوراً ترک کنند.

پیش از این نیز در سال گذشته(دسامبر ۲۰۱۸) آلبانی سفیر رژیم و یک دیپلمات دیگر آخوندها را به‌خاطر «آسیب رساندن به‌ امنیت ملی» اخراج کرد. رسانه‌های آلبانی گفتند این دو دیپلمات رژیم ایران با قاسم سلیمانی در ارتباط بوده‌اند؛ که به‌معنای آنست که این دو در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی اخراج شده‌اند. به‌گفتهٔ شبکهٴ‌ تلویزیون تاپ چنل آلبانی، آخوند احمد حسینی الست به‌عنوان کاردار فرهنگی در آلبانی فعالیت می‌کرد، اما در واقع عضو سپاه پاسداران بود. محمد ارض‌پیما که به‌عنوان مشاور سفارت عمل می‌کرد نیز در واقع عضو سازمان اطلاعات رژیم و مسئول چندین عمل تروریستی در کشورهای اتحادیه اروپا بوده است.

خبر اخراج دو دیپلمات رژیم بی‌درنگ توسط خبرگزاریها و رسانه‌های خبری مورد توجه قرار گرفت و به‌طور گسترده‌ای منتشر شد. این توجهات بین‌المللی علاوه بر آن که ناشی از اوضاع به‌شدت متحول ایران می‌باشد، حکایت از این دارد که جامعهٔ بین‌المللی اکنون بیش‌از‌پیش پی برده است که سفارتخانه‌های رژیم در همهٔ کشورها، سرپلهای اطلاعاتی و تروریستی و جاسوسی هستند.

در همین رابطه خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت، ضمن تحسین اقدام شجاعانهٔ دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات-تروریست رژیم از خاک این کشور، آن را در راستای مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت مردم آلبانی و پناهندگان ایرانی توصیف کرد که باید سرمشق سایر کشورهای اروپایی قرار بگیرد.

 

علت اقدام قاطع آلبانی؟

این اقدام آلبانی را نمی‌توان واکنشی در قبال اظهارات پرحقد و کین خامنه‌ای علیه آلبانی در روز ۱۸دی که آن را یک کشور کوچک شریر و خبیث نامید، محسوب کرد. چرا که سران دولت آلبانی به‌سرعت و شدت پاسخ خامنه‌ای را دادند:

الیر متا، رئیس‌جمهور آلبانی، گفت: «آلبانی کشوری شیطانی نیست بلکه کشوری دموکراتیک است که از یک دیکتاتوری شیطانی رنج برده و از این‌رو حقوق‌بشر را مقدس می‌داند».

ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی هم تأکید کرد: «استقبال از مجاهدین باعث افتخار آلبانی و هم‌سو با سنت آلبانی است».

پاندلی مایکو، نخست‌وزیر پیشین و وزیر دولت آلبانی هم با بیان این‌که «پذیرش مجاهدین تحت پروتکل‌های سازمان ملل است» تصریح کرد: «در برخی کشورهای اروپایی روند تحقیقات برای دیپلماتهای رژیم ایران وجود دارد که در آلبانی درگیر اقدامات تروریستی بودند...». وی افزود: «افراد قاسم سلیمانی در لباسهای دیپلماتیک برای انجام اقدامات تروریستی در اروپا روانه می‌شوند».

بنابراین اخراج این دو دیپلمات-تروریست مشخصاً بایستی در ارتباط با اطلاعات جدیدی بوده باشد که دولت آلبانی از اقدامات تروریستی این دو «عنصر نامطلوب» علیه مجاهدین به‌دست آورده است. کما‌این‌که رسانه‌های رژیم این روزها مملو از زوزه و عقده‌گشایی علیه مجاهدین است. یکی از رسانه‌های حکومتی نوشته بود که این روزها فضای مجازی بوی آلبانی می‌دهد.

روشن‌تر از همه، اظهارات خود خامنه‌ای بود که می‌کوشید درد و سوزش ناشی از هلاکت قاسم سلیمانی را با فحاشی به‌ مجاهدین تسکین بدهد؛ اما اقدام شجاعانهٔ دولت آلبانی این درد و سوزش را مضاعف کرد. به‌ویژه که این اقدام به‌قیام‌کنندگان که هم‌اکنون در تهران و شهرهای سراسر کشور در برابر خامنه‌ای به‌خروش برخاسته‌اند انگیزه و جسارت مضاعف می‌بخشد.

آری رژیم از درون و بیرون زیر ضربات پیاپی مردم و مقاومت سازمان‌یافتهٔ ایران قرار گرفته؛ به‌موازات قیام در داخل کشور اشرف‌نشانها و ایرانیان آزاده در سلسله تظاهراتها در شهرهای کشورهای اروپا و آمریکا نیز خواستار پایان دادن به‌ فعالیت سفارتخانه‌های رژیم به‌عنوان مراکز جاسوسی و ترور شده‌اند.

خانم رجوی نیز در رابطه با اخراج دو دیپلمات تروریست رژیم توسط آلبانی، با بیان این‌که نمایندگی‌های رژیم ایران مرکز جاسوسی و تروریسم است گفت: «اغلب دیپلماتهای رژیم یا از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران می‌آیند و یا آموزش تروریستی و جاسوسی دیده و در خدمت آن هستند. در حالی‌که مردم ایران در خیابانهای خواستار سرنگونی ملایان هستند، اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال تروریسم رژیم آخوندی و تعطیل سفارتهای رژیم در سایر کشورها ضرورت مضاعف دارد».

به این ترتیب اخراج این دو دیپلمات تروریست، علاوه بر این‌که یک سیلی خوارکنندهٔ سیاسی-دیپلماتیک دیگری بر صورت خلیفهٔ‌ ارتجاع است، یک ضربه سنگین به‌دستگاه تروریسم رژیم نیز محسوب می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/950a5b82-30ce-48ff-93ee-7faaca6c41b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات