728 x 90

سیل به ۱۰هزار پل خسارت وارد کرد

سیل به ۱۰ هزار پل خسارت وارد کرد
سیل به ۱۰ هزار پل خسارت وارد کرد

گرداننده سازمان راهداری رژیم اعتراف کرد که در سیل اخیر نزدیک به ۱۰هزار پل و نیز حدود ۱۴هزار و ۵۰۰کیلومتر از شبکه راه کشور آسیب جدی دیده‌اند.

شعبان خاوری گفت برخی از پل‌ها از جمله پل‌های ساخته شده بر رودخانه کشکان که حجم آب در اطراف آنها بسیار بالا بود تخریب شدند.

مدیرکل دفتر ابنیه فنی راههای سازمان راهداری با بیان این‌که حدود ۱۴ تا ۱۴هزار و ۵۰۰کیلومتر از شبکه راه کشور آسیب جدی دیده است، گفت: از مهم‌ترین محورهای آسیب دیده مسیر خرم‌آباد – پل دختر.

لازم به ذکر است که روز ۲۷ فروردین‌ماه در یک نامه‌نگاری بین روحانی و خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع به پیشنهاد رئیس‌جمهور رژیم برای برداشت از صندوق توسعه به به‌منظور جبران خسارات سیل، جوابی سربالا و منفی داد.

خامنه‌ای که از صندوق توسعه، بی‌دریغ برای مصارف پاسداران و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی استفاده می‌کند، در پاسخِ خود برداشت از این صندوق برای جبران خسارات سیل را به شرایطی موکول کرد که از همه منابع دیگر استفاده شده باشد.

 

خامنه‌ای در پاسخ خود به روحانی نوشت: مطلعید که استفاده از صندوق توسعه، صرفاً در صورت مسدود بودن راههای دیگر ممکن است. لذا، تأکید می‌شود که دولت سریعاً از محلهای دیگر تأمین کند.

منظور خامنه‌ای از محلهای دیگر، بودجه عمومی، بودجه‌های عمرانی و ذخایر بانکی و بیمه است که به‌معنای آن است که فشار خسارات سیل روی مردم سرشکن می‌شود.

 

یک عضو کمیسیون عمران مجلس رژیم روز یکشنبه ۲۶ فروردین گفته بود: «حجم خسارات وارده بسیار بالا بوده و جبران آن به تنهایی از توان دولت خارج است و نیازمند برداشت از صندوق توسعه و دستور خامنه‌ای است».

 

در همین حال ولی‌فقیه ارتجاع، در دیدار با جمعی از مداحان فاسد نظام، به دجالبازیهای رسوا و ریختن اشک تمساح برای سیلزدگان پرداخت و در وحشت از شرایط بحرانی رژیم، به عوامل خود هشدار داد «مراقب» خودشان باشند چرا که شرایط همانند «جاده باریکی» است که «اطرافش پرتگاه» است.

 

خامنه ای (تلویزیون شبکه خبر آخوندی۲۶فروردین۹۸):

«مراقب خودمان باشیم مراقب خودمان مثل کسی که از یک جاده باریکی عبور می‌کند که اطرافش پرتگاه است دو طرفش پرتگاه است اینجا هر قدمی که برمیدارید زیر پای تون رو نگاه می‌کنید.

بدانید که آنچه که امروز دشمنان علیه جمهوری اسلامی به یک صورت و علیه امت اسلامی به یک صورت منتهی ظهور دشمنی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی بیشتر است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/040c7e10-c305-42c6-a399-01ddcf08fd25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات