728 x 90

سیدنی مورنینگ هرالد: یک وکیل استرالیایی اخراج رژیم ایران از المپیک را به‌خاطر اعدام نوید افکاری را رهبری می‌کند

 بریندان شواب رئیس سابق اتحادیه باز یکنان فوتبال استرالیا
بریندان شواب رئیس سابق اتحادیه باز یکنان فوتبال استرالیا

سیدنی مورنینگ هرالد، ۲۸شهریور -بقلم کریس باریت - وکیل استرالیایی که اخراج رژیم ایران از رقابتهای بین‌المللی به‌خاطر اعدام نوید افکاری را دنبال می‌کند، این‌که این موضوع به ورزش ارتباطی ندارد را رد کرده و گفته است حمله‌یی وحشیانه‌تر از این را تصور نکرده است و آن را حمله به ارزشهای انسان‌دوستانه جنبش المپیک خوانده است.

برای بریندان شواب رئیس سابق اتحادیه باز یکنان فوتبال استرالیا این حیاتی است که حرفها با عمل توأم بشود. وی که در سوئیس کار می‌کند و انجمن باز یکنان جهانی فوتبال را اداره می‌کند ریاست نهادی را دارد که تمام رشته‌های ورزشی را شامل می‌شود.

وقتی معاون کمیته بین‌المللی المپیک و جان کوتس از کمیته المپیک استرالیا گفتند بعید است رژیم ایران به‌خاطر اعدام شدن افکاری در ایران، معلق یا اخراج شود، بریندان شواب به مورنینگ سیدنی هرالد گفت با توماس باخ رئیس آی.او.سی[کمیته المپیک] صحبت کرده است و قرار شده در اجلاس ماه آینده این کمیته، موضوع را بررسی کنند.

بریندان شواب از این‌که رهبران موضوع را کمرنگ کرده و آن را غیرمرتبط با ورزش دانسته و قبل از اعدام افکاری هم کاری نکرده‌اند، ابراز دلسردی کرد و سازمان او خواستار اخراج رژیم ایران از جامعه ورزشی شد از جمله از المپیک سال آینده و ممنوعیت برگزاری مراسم ورزشی در ایران شد و هم‌چنین خواستار یک تحقیق در مورد هدف قرار دادن فعالان ورزشی به‌خاطر اهداف سیاسی شد. (سیدنی مورنینگ هرالد - جمعه ۲۸شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/463b91c5-2d79-4c87-aed4-82266a926ca0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات