728 x 90

سید احمد غزالی: فقط مردم ایران و جنبش مقاومت آن توان از میان برداشتن این حکومت را دارند

سید احمد غزالی
سید احمد غزالی

سید احمد غزالی، نخست‌وزیر پیشین الجزایر در کنفرانس ویدئویی گردهمایی‌های جوامع ایرانی که همزمان در ۴۲شهر اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا روز شنبه ۱۵دسامبربرگزار شد سخنرانی کرد و گفت: مایه افتخارم است که دوباره در میان شما هستم. احساس می‌کنم کارم ساده‌تر شده چون خواهرم خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی در سخنرانی‌اش همه چیز را گفت. همه وقایع برشمرده شد، وقایع حقیقی و نه تخیلی، وقایعی که به اثبات رسیده‌اند و تحلیلهایی که کاملا با آن موافقم.

اروپاییها باید تروریسم حکومتی ایران را فهم کنند والا هرگز موفق به حل مشکل تروریسم در خاک خودشان نخواهند شد. تروریسم حکومتی جزیی از دی.ان.ای حکومت ولایت فقیه است. واقعاً‌ جزیی از ژن آن است.

 

راه‌حل ایران مداخله نظامی نیست

سیداحمد غزالی در ادامه افزود: برای همین هم از حدود ده سال پیش خواهرمان مریم رجوی مرتباً تکرار می‌کند که راه‌حل مداخله نظامی نیست، چون وجهه قربانی را به رژیم می‌دهد، مذاکره هم نیست چون حکومت دیکتاتوری مذهبی هرگز به تعهدات خود پایبند نخواهد بود. در اینجاست که راه‌حل سوم نمایان می‌شود. راه‌حل سوم از میان برداشتن این حکومت است و فقط مردم ایران و جنبش مقاومت آن توان از میان برداشتن این حکومت را دارند. و این چیزی است که داریم به آن می‌رسیم.

تظاهرات امروز با تظاهرات سال ۱۳۸۸ متفاوت است. در آن سال تظاهرات به‌دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری بود و سمت و سوی انتخابات را داشت. اما تظاهرات سال ۱۳۹۶ در ۱۴۲شهر رخ داد؛ مردم در۱۴۲شهر کوچک و متوسط و بزرگ ایران بپا خاستند. نکته جدید این تظاهرات در شعارهایش بود و برای اولین بار مردم علناً سران حکومت را در تمامیتشان محکوم کردند.

این نوع تروریسم واقعی است و به‌عنوان یک الجزایری می‌توانم به آن گواهی بدهم چون مردم الجزایر که ۲۸سال پیش فجایع تروریستی را تجربه کردند، فراموش نمی‌کنند که حکومت ایران از تروریسم در الجزایر حمایت به‌عمل آورد. به همین دلیل، بوضیاف، مرحوم رئیس‌جمهور بوضیاف که قطعاً محبوب‌ترین رهبر انقلاب الجزایر بود، روابط دیپلماتیک خود را با ایران در زمانی که من نخست‌وزیر بودم، قطع کرد.

احمد غزالی اضافه کرد: این تروریسم بیش از هر موقع دیگری مورد توجه است. چرا؟ این حکومت همیشه از تروریسم استفاده کرده ولی این‌بار در شرایط خاصی به‌سر می‌بریم. چون حکومت رو به زوال است و هیچ کاری از دستش برنمی‌آید و هیچ پاسخی ندارد که به خشم مردم بدهد، همان‌طوری که خواهر مریم رجوی همین الآن گفت. این شرایط باعث رنج کشیدن مردم ایران می‌شود و رو به وخامت می‌گذار. این شرایط محصول و نتیجه انباشت بی‌کفایتی و فساد ۴۰ساله است. بنا بر این تنها پاسخی که می‌تواند بدهد سرکوب است. به همین دلیل ایران از سال ۱۳۹۶و ۱۳۹۷در ریلی افتاده که به سرنگونی این حکومت خواهد انجامید.

دومین دلیلی که به‌خاطر آن می‌گویم که بیش از همیشه مورد توجه قرار دارد این است که مقاومت ایران و غربیها مواجه خواهند شد با حکومتی که تلاش خواهد کرد بحرانهای خود را به خارج صادر کند و چون هیچ راه‌حلی برای مقابله با شرایط داخلی ندارد، تروریسم تنها راه کار برای این رژیم است. و اگر غربیها این را نفهمند آنهم در شرایطی که خودشان هم با چالش وحشتناک و بی‌رحمانه تروریسم مواجه هستند، نخواهند توانست این مشکل را در خاک خود حل کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61397985-3c42-458c-b1a4-1f275305d342"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات