728 x 90

سی.ان.ان: شعار «مرگ بر خامنه‌ای» نشان می‌دهد که مردم ایران از کلیت رژیم عبور کرده‌اند

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

خبرگزاری سی.ان.ان روز پنجشنبه ۱۴مهر، در یک گزارش خبری از مشاهدات خبرنگار خود در مورد قیام سراسری مردم ایران نوشت: از آنجایی که ترس مردم این کشور از سرکوبگری رژیم ریخته است، جمهوری اسلامی ممکن است به «نقطه بدون بازگشت» رسیده باشد.

در گزارش آمده است، شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» که رأس هرم قدرت در رژیم ایران را هدف گرفته است به شعارهای اصلی اعتراضات سراسری مردم تبدیل شده است.
به‌گفته کارشناسان، چنین صحنه‌هایی قبلاً در ایران «غیرقابل تصور» بود، اما امروزه سکه رایج اعتراضات است، که نشان می‌دهد مردم ایران از کلیت رژیم عبور کرده‌اند.
سی.ان.ان افزود: اعتراضات مردم ایران و حمایت «هواداران» بین‌المللی آنها طی چند هفته اخیر یک خیزش اعتراضی سراسری را در ایران رقم زده‌اند که به نظر می‌رسد «تاکتیک‌های ارعاب چندین‌ساله حکومت» را بی‌اثر کرده است.
در ادامه گزارش آمده است اقلیت‌های قومی، به‌ویژه کُردها در شمال و شمال غربی ایران و بلوچ‌ها در جنوب شرقی این کشور، اعتراضات گسترده‌یی را برگزار کردند که بر اساس مشاهدات با «وحشیانه‌ترین سرکوب‌ها» از سوی دستگاه امنیتی رژیم مواجه بوده است و طی آن تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای کشته شده است.

تحلیلگران به «سی.ان.ان» گفته‌اند که این تظاهرات «تهدیدی وجودی» برای رژیم ایران ایجاد کرده است، و شاید بزرگترین «چالش خیابانی» باشد که این رژیم از هنگام ظهور خود با آن روبه‌رو شده است، و ممکن است نتواند در بلندمدت در برابر آن مقاومت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c88d903c-bd57-47db-98c3-ca39ec61c6cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات