728 x 90

سی.ان.ان: این لحظه تعیین‌کننده برای ایران و جهان است

مهسا امینی - گزارشی از سی ان ان درباره قیام سراسری مردم ایران
مهسا امینی - گزارشی از سی ان ان درباره قیام سراسری مردم ایران

سی.ان.ان روز سوم مهر ۱۴۰۱ در گزارشی از قیام سراسری مردمی که در بیش از ۱۴۶شهر در ۳۱استان به ثبت رسیده است نوشت: این لحظه تعیین‌کننده برای ایران و جهان است.

جیک تپر، مجری برنامه State of the Union کانال سی.ان.ان در این گزارش گفت: نامش مهسا (ژینا) امینی بود. این زن بیست و دو ساله کرد هفته گذشته در حال دیدار با اقوام خود در پایتخت بود که توسط به‌اصطلاح گشت ارشاد رژیم ایران دستگیر شد. یکانی که مأموریت دارد قوانین سختگیرانه اجتماعی را اعمال کند از جمله قانون متعصب پوشش زنان که آنها را مجبور می‌کند در اماکن عمومی حجاب داشته باشند. او در حین بازداشت درگذشت.

مقامات رژیم ایران مدعی شدند که او دچار حمله قلبی شده، به کما رفته و درگذشت.

این هفته هزاران ایرانی شجاع در دهها شهر ایران به اعتراض قیام کرده‌اند. زنان شعارهایی مانند زنان، زندگی، آزادی و مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند. دولت سرکوبگر ایران، همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، پاسخ داده است، که منجر به کشته شدن دهها غیرنظامی بی‌گناه در ناآرامی‌ها شده است.

گزارش‌شده است که یک زن در راه بازگشت از قرار پزشکی کشته شده است. یکی دیگر از عابران شانزده ساله، کودکی که گفته می‌شود توسط پاسداران به وی تیراندازی شده است.

حداقل ۱۲۰۰ ایرانی به‌دلیل قیام کردن، ابراز اعتراض شان علیه رژیم سرکوبگر و مطالبه حقوق‌بشر که مستحق آن هستند، دستگیر شده‌اند.

سی.ان.ان افزود: این یک لحظه تعیین‌کننده برای ایران و جهان است. آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه به‌اصطلاح گشت ارشاد اعمال کرد. اما رهبران جهان غرب باید پا را فراتر بگذارند و با صدای بلندتر و واضح‌تر نشان دهند که در کنار زنان، در کنار مردم ایران ایستاده‌اند و نه در کنار رهبری از نظر ذهنی آشفته جمهوری اسلامی.

 

خاطرنشان می‌شود تا روز یکشنبه سوم مهر ۱۴۰۱، تظاهرات و قیام سراسری در بیش از ۱۴۶شهر در ۳۱استان به ثبت رسیده است. همزمان بر اثر درگیریهای خونین با نیروهای سرکوبگر بیش از ۱۸۰تن شهید شده و دست کم ۸۰۰۰تن توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر شده‌اند.

در دهمین روز از قیام سراسری مردم ایران شعله‌های قیام هر روز بیش از روزهای قبل زبانه می‌کشد. به‌رغم سرکوب شدید و گماردن نیروهای سرکوبگر در سطح شهر، به‌رغم شلیک جنگی و گاز اشک‌آور و باتون و... و به‌رغم اردوکشی‌های بی‌خاصیت آخوندها امروز نیز تظاهرات سراسری مردم ایران سر بازایستادن نداشت. علاوه بر این ارسال گزارشات و تصاویر قیام نیز بر اثر جو سانسور و خفقان آخوندها به کندی انجام می‌شد. به‌رغم همه این شرایط امروز از شهرهای زیر تصاویر و ویدئوها دریافت شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7cdcf55-b94a-4b2e-b3a9-374b32117f4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات