728 x 90

سی.ان.اس نیوز: صلح خاورمیانه از مسیر سرنگونی رژیم ایران و آزادی مردم ایران می‌گذرد

سفیر کن بلکول
سفیر کن بلکول

کن بلک‌ول، سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل، در مقاله‌یی در «سی.ان.اس نیوز» می‌نویسد صلح خاورمیانه از مسیر سرنگونی رژیم ایران و آزادی مردم ایران می‌گذرد، و آمریکا به این منظور باید با مردم ایران یک «اتحاد راهبردی» ایجاد کند.

به گفته بلک‌ول، «رژیم آخوندی» در خانه با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است. اعتراضات ضد رژیم با شعارهایی هم‌چون «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر رئیسی» ادامه دارد، و رژیم از سرکوب آنها عاجز شده است. این نشان می‌دهد که ایران مستعد «تغییر رژیم» است.

به گفته این مقام پیشین آمریکایی، آینده ایران با تلاش برای آزادی، دموکراسی و یک سیستم کثرت‌گرا گره خورده است، که آشکارا با «دیکتاتوری سلطنتی» و «حاکمیت استبدادی آخوندی» تفاوت دارد.

چنانکه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اخیراً خاطرنشان کرد: «رژیم تهران تلاش می‌کند به جهان بقبولاند که معترضان در ایران خواهان بازگرداندن دیکتاتوری شاه هستند، ولی دروغهای آنها ما را گمراه نمی‌کند».

به گفته پنس، دولت بایدن باید مذاکرات برای احیای «برجام» را متوقف کند، از مردم ایران حمایت کند، و روی این امر تأکید کند که ایالات متحده هرگز اجازه دستیابی به سلاح هسته‌یی به تهران را نمی‌دهد.

بلک‌ول در انتها تأکید می‌کند در حالی که مردم ایران شجاعانه به خیابان‌ها آمده‌اند تا کشورشان را از چنگال «آخوندهای ظالم» درآورند و سرنوشت خود را در دست گیرند، آمریکا باید با مردم ایران یک «اتحاد راهبردی» برقرار کند.

به نظر مایک پنس، چنین کاری هم از منظر «اخلاقی» و هم از نظر «استراتژیک» صحیح و لازم است؛ و «در حالی که به هیمنه آخوندها در ایران ترک افتاده، اکنون زمان عمل است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9aeaf918-1daf-45e0-a7ee-b639242706d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات