728 x 90

قیام سراسری - شماره ۷۴

سی و هفتمین روز قیام سراسری، گسترش اعتراضات و درگیریها در ساعات بعدازظهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

سی و هفتمین روز قیام سراسری، گسترش اعتراضات و درگیریها در ساعات بعدازظهر

امروز شنبه ۳۰مهر در سی و هفتمین روز قیام، اعتراضات و اعتصابهایی که از صبح شروع شده بود در ساعتهای بعدازظهر شدت گرفت. مردم تهران در مناطق مختلف از جمله خیابان آذربایجان، خیابان سعدی، لاله زار، بازار چراغ برق، باغ سپهسالار و... تظاهرات کردند. جوانان در خیابان لاله‌زار با شعار مرگ بر دیکتاتور و برافروختن آتش دست به اعتراض زدند. تظاهرات مردم در مقابل تئاتر شهر به درگیری با مأموران دشمن کشید و مأموران با پینت بال به سمت مردم شلیک می‌کردند. پاساژ جام جم در تهران بر اثر پرتاب گاز اشک‌آور دچار آتش‌سوزی شد.

بازاریان گوهردشت اعتصاب کردند، مأموران سرکوبگر در مناطق مختلف شهر گسترش پیدا کردند و چند ون و اتوبوس در مقابل دانشگاه آزاد برای انتقال دستگیر شدگان مستقر کرده بودند. در اصفهان جوانان با شعار «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» تظاهرات کردند و مردم در اتوبان خرازی و خیابان انوشیروان راه‌بندان ایجاد کرده و با بوق زدنهای ممتد اعتراض خود را ابراز می‌کردند. در مردم در منطقه چهارباغ اصفهان تظاهرات کردند و مأموران سرکوبگر به سمت تظاهر کنندگان شلیک کردند. در تبریز جوانان شورشگر با آتش زدن لاستیک راه‌بندان ایجاد کردند.

مردم مشهد در مناطق مختلف از جمله پارک ملت، نظام پزشکی، آزادشهر، میدان معلم، احمدآباد، چهارراه راهنمایی و بلوار هفت‌تیر با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، نترسید نترسید ما همه با هم هستیم و مرگ بر خامنه‌ای و... به تظاهرات پرداختند. مأموران سرکوبگر در برخی مناطق به مردم حمله کردند.

مردم شیراز با شعار «این دیگه اعتراض نیست صدای انقلابه» و «می‌رزمیم می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم» تظاهرات کردند. جوانان اراک به تظاهرات و جنگ و گریز با نیروهای سرکوبگر پرداختند. در سنندج مردم در شهرک بهاران و منطقه غفور تظاهرات کرده و با مأموران دشمن درگیر شدند و با روشن کردن آتش مسیرها را بستند. در بهبهان در فلکه جوانمردی تا چهار راه بانک ملی تظاهرت برگزار شد و مأموران رژیم به سمت مردم شلیک کردند. جوانان تنکابن بیلبورد پلیس را پایین کشیدند. مردم در بندر کنگ با شعار مرگ بر دیکتاتور به خیابان‌ها آمدند. در ملارد تابلوی تصاویر قاسم سلیمانی و خامنه‌ای را به آتش کشیدند. امروز نفتگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان دست به اعتصاب زدند.

 

شامگاه شنبه به‌رغم فضای شدید سرکوب، در بسیاری از مناطق تهران از جمله چهار راه ولیعصر، خیابان شریعتی، شهرک اکباتان، تهران پارس، صادقیه و... مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند. در میدان نبوت تهران درگیری شدید بین جوانان و نیروهای سرکوبگر رژیم صورت گرفت. در دزفول جوانان دلیر و زنان با شعار «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» و «آزادی آزادی آزادی» سر دادند که با شلیک پاسداران مواجه شدند. جوانان در سنندج، مریوان و مهاباد با روشن کردن آتش خیابان را بستند و دست به تظاهرات شبانه زدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ مهر ۱۴۰۱ (۲۲ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ffa8b25-5659-47cd-bae4-00c3d2f0d9a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات