728 x 90

قیام سراسری - ۶۲

سی و سومین روز قیام، خیزش دانشجویان و اخراج سخنگوی دولت رئیسی از دانشگاه علامه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - ۶۲

 

سی و سومین روز قیام، خیزش دانشجویان و اخراج سخنگوی دولت رئیسی از دانشگاه علامه

 

سه‌شنبه ۲۶مهر در سی و سومین روز قیام، اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های تهران و شهرهای مختلف کشور ادامه پیدا کرد. دانشجویان دانشگاه علامه با شعار «بی شرف بی‌شرف» مانع از سخنرانی علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت رئیسی در این دانشگاه شدند. آنها شعار می‌دادند «علف هرز نمی‌خوایم مهمون قاتل نمی‌خوایم»، «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد»، «بسیجی بی‌ریشه اینجا شریف نمی‌شه» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد».

 

دانشجویان دانشکده برق در دانشگاه خواجه نصیر با شعار «هی کشتن و تیر زدن اوین رو آتیش زدن» و «تا حرف حق رو گفتیم صدای تیر شنیدیم» تظاهرات کردند. دانشجویان دانشگاه هنر سرود ای ایران را با رژه همخوانی کردند. دانشجویان دانشگاه ملی در تحصن خود خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. دانشجویان دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

 

دانشجویان دانشگاههای گیلان، گلشهر کرج، مازندران، هنر تبریز نیز اعتصاب و تظاهرات کردند. دانشجویان دانشگاه هنر تبریز شعار می‌دادند «همه جان و تنم وطنم وطنم». دانشجویان در دانشگاه گیلان شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر دادند و در دانشگاه مازندران شعار دادند «هر یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه».

جمعی از دانش‌آموزان در تهران و سنندج و... با شعار مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زدند. در رشت نیز شماری از جوانان با شعارهای ضدحکومتی تظاهرات کردند.

 

پاسدار سرهنگ محمدرضا مزیدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در استان یزد وحشت رژیم از قیام را به نمایش گذاشت و به سرکوب نوجوانان اذعان کرد و گفت: «برخی جوانان و نوجوانان کم سن و سال در این تحرکات» شرکت می‌کنند که «پلیس بر حسب وظیفه خود برای استقرار امنیت مجبور به برخورد با آنها می‌شود». وی افزود «هر خودرویی که آرامش عمومی را بر هم بزند در مرحله اول ۳۱۵۰۰۰تومان جریمه می‌شود، در صورت تکرار روانه پارکینگ می‌شود» (سایت حکومتی انتخاب ۲۶مهر)

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ مهر ۱۴۰۱ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03dc2277-0834-4aaf-83ed-941118dd3930"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات