728 x 90

سومین فرود اضطراری طی سه روز در ایران

هواپیمای ایران آسمان
هواپیمای ایران آسمان

طی سه روز، سه پرواز هواپیمای مسافری رژیم آخوندی (پرواز اهواز - تهران یکشنبه ۱۱خرداد)، (پرواز تهران - کرمانشاه شنبه ۱۰خرداد) و (پرواز تهران - قشم ۹خرداد) بدلیل نقص فنی در فرودگاههای تهران و اهواز زمین‌گیر شدند.

هواپیمای اهواز - تهران (پرواز۸۳۳) شب گذشته یکشنبه ۱۱خرداد در حوالی اراک دچار نقص فنی شد، پس از تغییر مسیر در فرودگاه اهواز به زمین نشست.

مهدی رزاز، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در صداوسیما رژیم مرکز خوزستان دوشنبه ۱۲خرداد از بروز نقص فنی در پرواز۸۳۳ اهواز به تهران خبر داد و گفت که این هواپیما از فرودگاه اهواز به مقصد تهران برخاسته بود اما خلبان در حوالی اراک متوجه نقص فنی در هواپیما شده و پس از تغییر مسیر و بازگشت به مبدا، در فرودگاه اهواز به زمین نشست.

دومین مورد روز شنبه ۱۰ خرداد یک فروند هواپیمای فوکر۱۰۰ شرکت آسمان، در مسیر تهران به کرمانشاه با شماره پرواز۶۲۶ مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد. رسانه‌های حکومتی خبرهای ضدونقیضی درباره علت این حادثه منتشر کردند.

خبرگزاری رادیو تلویزیون رژیم اعلام کرد:‌ علت فرود اضطراری هواپیمای فوکر۱۰۰ نقص فنی در موتور شماره ۱ بوده است.

اما خبرگزاری حکومتی ایلنا شنبه ۱۰ خرداد به نقل از پیمان صابریان (رییس اورژانس تهران) گفت:‌ علت فرود اضطراری فوکر۱۰۰ باز نشدن چرخهای هواپیما بوده است.

سومین مورد مربوط در این هفته فرود اضطراری پرواز تهران - قشم هواپیمایی ایران ایرتور در روز جمعه ۹خرداد در فروردگاه مهرآباد بود. مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی رژیم از فرود اضطراری پرواز تهران-قشم هواپیمایی ایران‌ایرتور به علت نقص فنی خبر داد.

پرواز شماره ٨٠٠٤ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با هواپیمای MD۸۲ در مسیر تهران به قشم در ساعت ١٤ با ١٠٣ مسافر و ١٠خدمه پروازی از فرودگاه مهرآباد برخاسته بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی رژیم، حسن رضایی‌فر گفت: پرواز تهران-قشم شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران بازگشت.

وی در ادامه گفت: یک دقیقه پس از پرواز، یکی از موتورهای هواپیما دچار نقص فنی شد و خلبان ضمن کنترل هواپیما، با اعلام فرود اضطراری، پس از ۱۰دقیقه به فرودگاه بازگشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3990a56e-6f36-430a-bee5-a1165691102b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات