728 x 90

سوزش التیام‌ناپذیر رژیم ‌آخوندی به‌خاطر سابقهٔ ایمی برت در تیم وکلای شورای ملی مقاومت ایران

قاضی ایمی برت
قاضی ایمی برت
  • قاضی ایمی برت پس از تأیید سنا و ادای سوگند به عضویت دیوان عالی ایالات متحده آمریکا درآمد
  • سوزش التیام‌ناپذیر رژیم آخوندی به‌خاطر سابقهٔ ایمی برت در تیم وکلای شورای ملی مقاومت ایران در سال۲۰۰۰
  • خانم ایمی برت به سنا اعلام کرده بود یکی از ۵ وکیل امضا کننده لایحه دفاعی شورای ملی مقاومت ایران در دادگاه استیناف در واشنگتن بوده است.

دو سال بعد از لیست‌گذاری سازمان مجاهدین خلق ایران، در آبان ۱۳۷۸ و هنگامی که مادلین آلبرایت وزیر خارجه وقت آمریکا، طبق تصریح بعدی مقامات عالیرتبه دولت کلینتون به درخواست مشخص حکومت آخوندی و آخوند خاتمی رئیس‌جمهور وقت ارتجاع، شورای ملی مقاومت ایران را نیز در لیست تروریستی قرار داد، قاضی ایمی برت که به عضویت تیم وکلای شورای ملی مقاومت در کازار مقابله با این نامگذاری ظالمانه و آخوند خواسته در آمده بود، یکی از ۵وکیل امضا کننده لایحه دفاعی شورای ملی مقاومت به دادگاه استیناف در واشنگتن دی.سی بود.

روزنامه واشنگتن پست در روز ۹مهر در مقاله‌ای نوشت: «ایمی برت، نامزد رئیس‌جمهور ترامپ برای پیوستن به دیوان عالی، زمانی یک وابسته به یک گروه تبعیدی ایرانی، که نامگذاری وزارت‌خارجه به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را به چالش می‌کشید، نمایندگی می‌کرد.

خانم برت در پرسشنامه سنا که در زمان بررسی صلاحیتش برای عضویت در دادگاه استیناف در حوزه هفتم قضایی آمریکا ارائه نمود، اعلام کرد که وی یکی از پنج وکیل تیمی بود که از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در دادخواست علیه نامگذاری شورای ملی مقاومت به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی از سوی وزارت امور خارجه، این شورا و دفتر نمایندگی آن در ایالات متحده را نمایندگی می‌کرده است.

واشنگتن پست افزود: در سال۲۰۰۰ «دادگاه با درخواست شورای ملی مقاومت برای بازنگری این نامگذاری موافقت کرد و وزارت امور خارجه را موظف نمود تا با افشای اطلاعاتی که از آنها برای تصمیم‌گیری استفاده کرده امکان دادرسی بدهد و برای شخص مزبور حق پاسخگویی و تکذیب قائل شود. اما دولت آمریکا نامگذاری گروه تروریستی را تا سال۲۰۱۲ هم‌چنان حفظ کرد، زمانی که قاضی حوزه واشنگتن دی.سی برای وزارت امور خارجه مهلت تعیین کرد که شکایت گروه مزبور را یا قبول کند و یا رد کند».

روزنامه افزود: «رودولف دبلیو جولیانی شهردار سابق نیویورک و متحد ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، هم‌چنانکه دموکراتهایی مانند اد رندل فرماندار سابق پنسیلوانیا و هوارد دین فرماندار سابق ورمونت طرفداران پر و پا قرص سازمان مجاهدین خلق ایران بوده‌اند».

به‌دنبال انتشار مقاله واشنگتن پست گرگ کارلستروم خبرنگار خاورمیانه اکونومیست در توئیتر خود نوشت: شاید این آسان‌تر باشد اگر ما یک لیست از کسانی در واشنگتن تهیه کنیم که هیچگاه به‌نمایندگی از مجاهدین کار نکرده باشند، این احتمالاً در یک صفحه جا شود.

متعاقباً یک محقق لبنانی در آمریکا به نام حسین ایبیش با اشاره طنزآمیز به اسامی که در واشنگتن از مجاهدین پول نگرفته‌اند در پاسخ گرگ کارلستروم در یک توئیت اعلام کرد: می‌توانید (آن یک صفحه را) با من شروع کنید!

قبل و بعد از تأیید خانم ایمی برت توسط سنای آمریکا، رسانه‌ها و کارگزاران رژیم آخوندی سوز و گداز خود را از قرار گرفتن او در جایگاه قاضی دیوانعالی آمریکا ابراز داشتند.

روز ۶آبان خبرگزاری سپاه پاسداران در واکنشی که حاکی از سوزش ولایت ارتجاع از عضویت ایمی برت از تیم وکلای مدافع مقاومت ایران در کارزار درهم شکستن برچسب تروریستی است، با تیتر «وکیل مدافع شیطان» قاضی دیوان عالی آمریکا شد، نوشت:

قاضی محافظه‌کار آمریکایی که در کارنامه‌اش وکالت برای مجاهدین وجود دارد با رأی مجلس سنای آمریکا نهمین قاضی دیوان عالی آمریکا شد.

مجلس سنای آمریکا بامداد سه‌شنبه صلاحیت «ایمی برت»، نامزد پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی آمریکا را تأیید کرد.

نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا توانستند با ۵۲رأی موافق در برابر ۴۸رأی مخالفِ دموکراتها صلاحیت ایمی کانی بارت برای عضویت در دیوان عالی آمریکا را تأیید کنند.

با انتصاب ایمی برتِ محافظه‌کار، ۶قاضی دیوان عالی توسط رؤسای جمهور جمهوریخواه و ۳قاضی توسط رؤسای جمهوری دموکرات به این سمت منصوب شده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست چندی پیش گزارش داده بود او زمانی که مجاهدین در تلاش برای خروج از فهرست سازمانهای تروریستی وزارت‌خارجه آمریکا بوده وکالت این گروه را به عهده داشته است.

بارت سابقه وکالت برای مجاهدین را سال۲۰۱۷، قبل از برگزاری جلسه تأیید صلاحیتش برای تصدی سمت ریاست دادگاه استیناف شیکاگو، در قالب یک پرسشنامه مجلس سنای آمریکا ذکر کرده بود. (خبرگزاری سپاه پاسداران - فارس۶آبان)

خبرگزاری رادیو تلویزیون آخوندی: ایمی برت، زمانی وکالت مجاهدین را برعهده داشته و سابقه وکالت برای مجاهدین را در پرسشنامه سنای آمریکا ذکر کرده است.

خبرگزاری رادیو تلویزیون آخوندی ۶آبان ۹۹ نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا، تأیید گزینه مورد نظر خود برای تصدی یکی از کرسی‌های دیوان عالی این کشور را به‌عنوان "یک روز بسیار مهم برای آمریکا" یاد کرد.

ایمی برت، زمانی مجاهدین را برعهده داشته است، برت سابقه وکالت برای مجاهدین را در یک پرسشنامه مجلس سنای آمریکا ذکر کرده است.
ترکیب قضات دادگاه عالی آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تا حدی روند اجتماعی در این کشور را تعیین می‌کند.
این دادگاه ۹ عضو دارد و مستقیماً از سوی رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب می‌شود.
اعضای این دادگاه مادام‌العمر هستند و همین موضوع بر اهمیت انتخاب این افراد می‌افزاید.

یک خبرگزاری حکومتی دیگر هم نوشت: وکیل مدافع منافقین قاضی دیوان عالی آمریکا شد

قاضی محافظه‌کار آمریکایی که در کارنامه‌اش وکالت برای مجاهدین وجود دارد با رأی مجلس سنای آمریکا نهمین قاضی دیوان عالی آمریکا شد.

مجلس سنای آمریکا بامداد سه‌شنبه صلاحیت «ایمی بارت»، نامزد پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی آمریکا را تأیید کرد. (خبرگزاری حکومتی دانشجو ۶آبان۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61857631-ea77-4ce0-b167-afadfffac67b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات