728 x 90

سوز و گداز حکومت آخوندی برای اخراج سفیر تروریستش از آلبانی

سوز و گداز رژیم از اخراج سفیر تروریستش از آلبانی
سوز و گداز رژیم از اخراج سفیر تروریستش از آلبانی

حکومت آخوندی با سوزوگداز از اخراج سفیر و سرکرده ایستگاه اطلاعاتی‌اش از آلبانی، در خبرگزاری رادیو تلویزیون رژیم نوشت: خبر اخراج دیپلماتهای ایرانی برای نخستین بار نه از جانب مسئولان رسمی آلبانی، بلکه توسط جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد و بولتون حتی اسم سفیر را به‌عنوان یکی از اخراج شدگان اعلام کرد.

همچنین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی نامه‌یی از ادی راما نخست‌وزیر آلبانی بابت اخراج دیپلماتهای ایرانی تشکر کرد، این نامه در تاریخ ۲۳آذر در وب سایت سفارت آمریکا در آلبانی منتشر شد، حال آن که دولت آلبانی خبر اخراج دیپلماتهای ایرانی را ۵روز بعد یعنی ۲۸ آذر اعلام کرد.

این خبرگزاری حکومتی اضافه کرد: این‌که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، دیپلماتهای اخراج شده از آلبانی را به طراحی حملات تروریستی متهم و بلافاصله اعلام می‌کند تا زمانی که رفتار نظام تغییر نکرده،تحریمها نیز لغو نخواهد شد، دخالت واشنگتن را در این ماجرا کاملا آشکار می‌کند.

 

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور آلبانی از اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران حمایت کرد

رئیس‌جمهور آلبانی از اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم آخوندی از این کشور حمایت کرد. ایلیر متا روز شنبه اول دیماه ۹۷ در این باره گفت وی به‌طور کامل از تصمیم وزارت امور خارجه آلبانی در خصوص این موضوع حمایت می‌کند.

روز چهارشنبه هفته گذشته وزارت‌خارجه آلبانی دو دیپلمات تروریست رژیم آخوندی را اخراج کرد. وزارت‌خارجهٔ آلبانی اعلام کرده بود که علت اخراج درگیر بودن آنها در فعالیتهایی است که امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

 

ساندر لشی وزیر کشور آلبانی روز ۲۹ آذر۹۷ درباره اخراج سفیر رژیم و اخراج رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات رژیم ایران از آلبانی در مصاحبه با تلویزیون ویژن پلاس گفت: رژیم ایران به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در دنیا شناخته شده است.

وزیر کشور آلبانی ادامه داد: «مجاهدین در سایر کشورها هم در معرض تهدید بوده‌اند این یک شیوه است که مأموران امنیتی(رژیم ایران) در پوش دیپلمات عمل می‌کنند.

ما مجاهدین را خطر و تهدیدی برای امنیت آلبانی تلقی نمی‌کنیم این موضع دولت و ‌پلیس آلبانی و مقامات امنیتی است.

دیدگاه ما نسبت به مجاهدین به‌طور کامل، عاری از هر گونه تعصب است آنها دوستانی هستند که برای اقامت در آلبانی به آنها خوشآمد گفته شده و ربطی به فعالیت سیاسی آنها ندارد».

 

خبرگزاری فرانسه: آلبانی دیپلماتهای رژیم ایران را اخراج می‌کند

خبرگزاری فرانسه روز ۲۸ آذر ۹۷ در رابطه با اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران از آلبانی نوشت: مقامات آلبانی گفتند این دو برای « حملات تروریستی» در این کشور طراحی کرده بودند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آلبانی روز چهارشنبه اعلام کرد دو دیپلمات رژیم ایران را بدلایل امنیتی اخراج کرده است و مقامات آمریکایی یکی از آنان را سفیر شناسایی کرده و گفتند این دو برای « حملات تروریستی» در این کشور بالکان طراحی کرده بودند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌یی از این اقدام استقبال کرد و این دو دیپلمات را بعنوان« دو مأمور رژیم ایران که حملات تروریستی را در آلبانی طراحی می‌کردند توصیف کرد».

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز یکی از دیپلمات ها را تحت عنوان سفیر شناسایی کرد. بولتون در توییتر نوشت« نخست‌وزیر آلبانی ادی راما سفیر ایران در آلبانی را اخراج کرد و این امر به سران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد»‌ او افزود ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی که در مقابل رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان، ایستاده‌اند، قرار داریم.

مایک پمپئو از وزیر خارجه آلبانی به‌خاطر اخراج سفیر رژیم ایران قدردانی کرد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2df014c1-2aa8-496b-bdf9-5811ea67b753"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات