728 x 90

سوریه، حمله به فرودگاه نظامی «تی فور» پایگاه نظامیان رژیم ایران

حمله به فرودگاه نظامی «تی فور» پایگاه نظامیان رژیم ایران
حمله به فرودگاه نظامی «تی فور» پایگاه نظامیان رژیم ایران

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه ۱۷تیر ۹۷، فرودگاه نظامی «تی فور» که در استان حمص در مرکز سوریه واقع است، مجدداً توسط هواپیماهای ناشناس مورد حمله هوایی قرار گرفت. فرودگاه «تی فور» از مهمترین فرودگاه‌های نظامی رژیم اسد بوده و ماه آوریل گذشته نیز مورد حمله هوایی قرار گرفته بود.

گزارشات در سوریه می‌گویند این حمله هوائی، پایگاه شناخته شده نیروهای رژیم ایران، در منطقه حمص سوریه را مورد هدف قرار داد است.

آژانس رسمی رژیم سوریه SANA گزارش کرد که دفاع هوایی سوریه بسوی هواپیمای مهاجم که ظاهراً از سمت اردن آمده و به‌سمت پایگاه هوایی تی‌فور در نزدیکی Tiyas در حرکت بودند، شلیک کرده است.هواپیماهای مهاجم که برای مقابله با شناسایی در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند از منطقه التنف al-Tanaf عبور کردند.

پایگاه هوایی تی‌فور که به‌نام پایگاه نظامی Tiyas نیز شناخته می‌شود مورد استفاده نیروهای وابسته به رژیم ایران است.

بیشتر بخوانید:

 

پایگاه هوایی تی فور و پایگاههای دیگری که توسط نیروهای رژیم ایران مورد استفاده قرار دارند قبلاً نیز مورد تهاجمات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. از جمله در حمله ۲۷خرداد ۹۷ به یکی از پایگاهها مورد استفاده عوامل اعزامی رژیم ایران در سوریه، دهها تن از این مزدوران به هلاکت رسیدند

تلویزیون سی.ان.ان. درباره حمله هوایی در مرز سوریه و عراق به‌نقل از مقامهای آمریکایی گفته بود: این حمله توسط اسراییل صورت گرفته است.اما حمله روز یکشنبه با مواردی که معمولاً به اسراییل نسبت داده می‌شود، متفاوت بود. حملات گذشته به‌طور عام در مناطق غربی سوریه رخ می‌داد اما حمله یکشنبه در منطقه‌یی در شرق سوریه صورت گرفت که صدها مایل با اهداف قبلی فاصله دارد. حملاتی که ساختار و حضور نظامی رژیم ایران در سوریه راهدف قرار می‌دهد.

سی.ان.ان.به‌نقل از مقامهای آمریکایی افزوده بود، شبه‌‌نظامیان حامی رژیم (اسد) که وابسته به رژیم ایران هستند، در منطقه مرزی بین سوریه و عراق، حضور دارند…

 

شبه‌‌نظامیان عراقی رژیم ا یران هدف حملات هوایی

خبرگزاری رسمی رژیم ایران نیز در گزارشی درباره این حمله، با نقل موضعگیری عوامل خود نوشت: «پایگاه ثابت تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ وابسته به حشدالشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه در معرض حمله هوایی قرار گرفت و ۲۲نیروی الحشد در این حمله کشته و ۱۲تن دیگر زخمی شدند».

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، روزنامه نزاویسیمایا گازتای این کشور، نوشت: «به‌نظر می‌رسد روسیه با باقی‌ماندن گروه‌های وفادار به (رژیم) ایران در منطقه کاهش تنش (جنوب سوریه)، تماماً مخالف است».

در این گزارش همچنین آمده است: «نیروهای وفادار به (رژیم) ایران درخواست‌های ایالات متحده، روسیه و اسراییل را برای ترک جنوب سوریه، نادیده گرفته‌اند».

خاطر نشان می‌شود کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ۹آذر ۹۴ خود تحت عنوان «رژیم آخوندی در مرداب جنگ با مردم سوریه و تلفات گسترده پاسداران و مزدوران آن» ضمن اشاره به تلفات رژیم ایران در سوریه، از اسامی ۱۷تن از سرتیپ پاسداران که در جریان مشارکت در کشتار مردم سوریه به هلاکت رسیده‌اند به شرح زیر نام می‌برد:

 

  1. پاسدار سرتیپ حسین همدانی، جانشین فرمانده سپاه و معاون نیروی قدس و فرمانده نیروهای رژیم در سوریه
  2. پاسدار سرتیپ محمدعلی الله دادی، فرمانده سپاه الغدیر
  3. پاسدار سرتیپ عبدالله اسکندری
  4. پاسدار سرتیپ عبدالله حیدری
  5. پاسدار سرتیپ حسن شاطری رئیس ستاد بازسازی لبنان
  6. پاسدار سرتیپ اسماعیل حیدری
  7. پاسدار سرتیپ جبار دریساوی
  8. پاسدار سرتیپ محمد جمالی پاقلعه
  9. پاسدار سرتیپ سیدحمید طباطبایی مهر از مدیران عملیات نیروی زمینی سپاه
  10. پاسدار سرتیپ هادی کجباف، فرمانده سپاه شوشتر خوزستان
  11. پاسدار سرتیپ حسین بادپا از فرماندهان لشگر ۴۱ثارالله
  12. پاسدار سرتیپ روزبه هلیسیایی
  13. پاسدار سرتیپ جبار عراقی
  14. پاسدار سرتیپ شیبانی
  15. پاسدار سرتیپ عبدالرضا مجیری
  16. پاسدار سرتیپ عزت‌الله سلیمانی
  17. پاسدار سرهنگ امیر رضا علیزاده

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48433fd8-af22-4a19-9325-ce17a62b5bb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات