728 x 90

سوریه، استان درعا منطقه فاجعه زده اعلام شد

استان درعا منطقه فاجعه زده اعلام شد
استان درعا منطقه فاجعه زده اعلام شد

شورای استانی درعا (جنوب سوریه) که توسط مخالفان رژیم بشار اسد اداره می‌شود، با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی، روستاها و مناطقی که از چند روز گذشته هدف حملات وحشیانه هوایی نیروهای رژیم اسد و حامیانش قرار گرفته است را "منطقه فاجعه زده" اعلام و درخواست کمک اضطراری کرد.

این شورای استانی ضمن اشاره به مهاجرت دسته‌جمعی بیش از ۵۰هزار تن از ساکنان مناطق شرقی درعا، خواستار کمک فوری نهادهای مدنی به غیرنظامیان شد.

 

دهها هزار شهروند سوری آواره شدند

نیروهای رژیم اسد و حامیانش از روز چهارشنبه ۳۰خرداد (۲۰جولای) مناطق مسکونی حومه شرقی و شمالی استان درعا را که دست مخالفان است تحت بمباران قرار داده‌اند. در نتیجه این حملات وحشیانه دههاهزار غیرنظامی مجبور به فرار به سوی مناطق نزدیک به مرز اردن و ارتفاعات جولان شده‌اند.

خاطر نشان می‌شود این استان در مذاکرات آستانه (می ۲۰۱۷) به‌عنوان منطقه کاهش تنش اعلام شده بود و آمریکا و روسیه نیز این منطقه را طی مذاکرات خود به نوعی یک منطقه امن معرفی کرده بودند.

آمریکا و انگلستان که پیش از این با همکاری ارتش اردن به مخالفان حاضر در خط مرزی کمک می‌کردند پس از توافق با روسیه به کمکهای خود پایان دادند.

ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۶ و ۲۴خرداد سال جاری نسبت به آغاز عملیات رژیم بشار اسد در درعا هشدار داد و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به این تحول ابراز نگرانی کرده بود.

گفتنی است استان درعا هم‌اکنون به دو منطقه تحت کنترل مخالفان و رژیم اسد تقسیم شده است.

 

بیشتر بخوانید:

بنا‌ به گزارش جدید سازمان ملل ‌متحد طی هفت سال گذشته متوسط طول عمر مردم سوریه به ۲۰سال کاهش یافته است.

در این مقاله می‌خوانیم: همزمان با گفتگوهایی که در مورد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه انجام می‌شود، رژیم اسد تلاش می‌کند تا عملیات علیه استان درعا را شروع کند. این موضوع باعث شده است که میان شبه‌‌نظامیان وابسته به اسد و رژیم او اختلاف‌هایی ایجاد شود. در این رابطه شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان از خطوط مقدم در حومه استان درعا عقب‌نشینی کردند. این اخبار در حالی از راه می‌رسد که اطلاعاتی نیز از درگیرشدن شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان با ارتش اسد در حومه استان حلب وجود دارد که طی آن هفت سرباز سوری و یک افسر بلندپایه ارتش اسد کشته شدند. در طرف شبه‌‌نظامیان حزب‌الله نیز هشت نفر کشته شدند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45131f87-22cc-4240-aead-db2cdeb7b3cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات