728 x 90

سور پردردسر

قیام آتش
قیام آتش

چهارشنبه سوری گفتگویی است بین جوانان و جلادان با کلام و حروف آتشین.

چهارشنبه سوری نوری و شوری‌ست در دل دوست و خاری در چشم و دهان دشمن.

در حالی‌که جلاد و شیاد دست در دست هم نان و جان و صلاح و سلاح مردم را ربودند و غارت کردند در این روز جوانان با زبان بمب صوتی و جرقه و آتش با دیکتاتور صحبت کردند. نمادهای پلید چهل سال خیانت و جنایت را آتش زدند و به‌ این ترتیب به‌ شیخ و شیاد پیام می‌دهند که این آتش(چهارشنبه سوری) پاسخ نمادین آن آتش سلاحی است که تو از ما ربوده و به ‌سینهٔ فرزندانمان شلیک می‌کنی!

پیام سمبلیک جشن چهارشنبه‌سوری که باعث ماندگاری این سنت باستانی شده و شیخ با همه کینه و دشمنی نتوانست آن را از حافظه تاریخی مردم ایران پاک کند این است که در آخرین چهارشنبه سال مردم زردی و سیاهی و سردی زمستان را در آتش می‌سوزانند و سرخی و سپیدی و حرارت را از آتش می‌گیرند. هم‌چنان‌که در چهارشنبه‌ آخر ۹۷ به‌رغم انتشار مجدد خط‌ و نشان کشیدنهای خامنه‌ای که «هیچ مبنای شرعی ندارد... اجتناب شود» اقشار مختلف مردم در سنین مختلف ـ رودروی تهدید و فتواهای حکومتی ـ سردی و سیاهی زمستان را در آتش سوزاندند و سرخی و سپیدی را از آتش گرفتند.

این مقدمه شکوفایی و روییدن و سلامی به بهاران است. سلامی سپید و سبز و سرخ به بهار و میهن.

اما جلاد جوان‌کش که سالی یک‌بار دلش برای نوجوانان و جوانان می‌سوزد و از یک ماه قبل با انواع سریال و پیامک و تصویر و تهدید از خانواده‌ها می‌خواهد در این روز مواظب فرزندانشان باشند و در خانه بنشینند و فیلم سینمایی تماشا کنند... امسال هم ماشینهای آب‌پاش و مزدوران اسیدپاشش را برای خاموشی آتش و «فتنه» به خیابان ‌آورد.

در این روز جلاد و شیاد عزادارند و هر دو در منابر و مجالس وعظ، روضهٔ‌ «سلامت» و «امنیت» کودکان و نوجوانان می‌خوانند. هر دو این روز را سراسر خسران و ضرر و «سوری پر دردسر» می‌خوانند.

۲۸اسفند ۹۷ رسانه معلوم‌الحال رسالت در مطلبی با عنوان «سور» پردردسر به قلم ملیحه زرین‌پور نوشته است:

«نگاهی به تیتر جراید، سایتهای خبری و روزنامه‌ها در چهارشنبه‌های آخر سال مؤید این مطلب است که دیگر چهارشنبه سوری‌ها، خاطره‌انگیز نیست و باید عنوانش را از سور و جشن چهارشنبه به چهارشنبه سوزیهای مولد صحنه‌های دلخراش تغییر داد».

 

روزنامه حکومتی رسالت ۲۸اسفند ۱۳۹۷

روزنامه حکومتی رسالت - ۲۸اسفند ۱۳۹۷

 

درست می‌گوید علت همه نگرانی‌ها و تردیدها و تهدیدها و توصیه‌های علمی و پزشکی و خانوادگی در پرهیز از آتش هم همین است. «چهارشنبه سوری» مردم «چهارشنبه سوزی» تمامیت نظام و ناقوس مرگ ولایت است. سوزاندن نمادهای پلید آخوندی در این روز و روزهای قبل همراه با شور و شادی و شراره در شهر، برای نظام «سوری پردردسر» می‌شود.

آخوند محمود علوی وزیر جنایتکار اطلاعات آخوندی در وحشت از قیام و خیزش جوانان، در توجیه فصلی آخوندان و امامان جمعه بخشی از مناطق تهران گفت:

«کشور هم‌اکنون در شرایط سخت و حساسی قرار دارد، شرایطی که دشمن برای ما آفریده تا مردم با انتصاب آن به مسئولان نظام، با نظام حالت منفی و تقابل پیدا کنند... اگر حواسمان جمع نشود، واقعیت را درک نکنیم و ندانیم که این مشکلات را دشمن درست کرده و به اشتباه به دوست نسبت دهیم، آن وقت است که جریانهای ما را با خود خواهد برد و دشمن به هدف خود خواهد رسید». وزیر اطلاعات در ادامه وحشت تمامیت نظام را از لبریز شدن کاسه صبر مردم و پرخاشگری جوانان می‌گوید و با تأکید بر خیزش مردم علیه تمامیت نظام و «تمام شدن ماجرا» می‌گوید: «اگر مردم ما احساس کنند که تنبلی، نابلدی و ناکارآمدی مسئولان نظام عامل این گرفتاریها است، آستانه تحمل آنها پایین خواهد آمد و حالت پرخاشگری پیدا می‌کنند و در برابر مسئولان نظام قرار می‌گیرند و وقتی هم که در برابر بخشی از مسئولان نظام قرار گرفتند دیگر فرقی برایشان نخواهد کرد و همه را یک حکمی می‌رانند... اینجاست که برخی شعار می‌دهند اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا»!(خبرگزاری حکومتی فارس ۲۶اسفند ۹۷)

 

وقتی مردم و جامعه در هولناک‌ترین وضعیت اقتصادی و اوج فقر و گرانی، شاهد غارت و چپاول وحشیانه اموال‌شان توسط مشتی شیخ و پاسدار و شیخک و مزدور است هیچ راهی برایش جز پرخاشگری و شورشگری و آتش نیست. باید ریشه جنایت و نامردمی را در آتش قیام سوزاند. شیخ اصلاح نمی‌شود و مردم پایان ماجرا را به چند زبان فریاد کردند.

بی‌دلیل نیست که جشن‌ها و سنت‌های ملی در نظام منجمد ولایت به آیینهای سیاسی و میهنی و صحنه‌هایی از رویارویی تمامیت مردم با تمامیت نظام تبدیل می‌شود و هر شور و شراره‌ای در نگاه شیخ ـ نه بی‌ضرر که «سوری پرخطر و پردردسر» نامیده می‌شود و به اعتراف ولایت بی‌رمق فقیه، سال ۹۸ سال خطر و تهاجم دشمن یعنی سال فتنه و آتش و آتش‌افروزان بر بام ستمگران است.

موضوعی که زبان بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی و اقتصادی نظام را باز کرده و ناگزیر به بیان دغدغه‌های ۹۸ و شرایط سخت روزهای پایانی گشتند. رسانه حکومتی آرمان در مطلبی با عنوان «مهم‌ترین چالشهای پیش روی ایران در سال ۹۸» می‌نویسد:

«آنچه که بیش از هر چیزی جامعه ایران را آزرده‌خاطر کرد، نوعی احساس نابرابری و فساد گسترده دولتی در قالب اقتصادی و اختلاس است... موضوعات فساد، معیشت، برابری و عدالت‌ورزی هم‌چنان از محورهای مهم در سال ۹۸ بوده و جامعه خواستار مقابله حداکثری با بحث فساد به‌خصوص در بدنه دولتی خواهد بود...» و حرف آخر این‌که: «عدم موفقیت بر چالشهای سال ۹۸ می‌تواند شرایط و روزهای سختی را برای جامعه و کشور به‌بار آورد».(رسانه حکومتی آرمان ۲۷اسفند ۱۳۹۷)

بی‌شک در ادامه چهارشنبه آتشین، نوروز را با فصلی نو و اراده‌ای و همتی نو آغاز می‌کنیم و سال ۹۸ را که سال کابوس خامنه‌ای و سال نگرانی و اضطراب کارگزارانش است به سال پیروزی و انهدام شیخ تبدیل خواهیم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/758846b3-1827-418d-958d-d455e4e6099a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات