728 x 90

سوئیس:پایان همکاری شرکتها در ایران

پایان همکاری شرکت های سوئیسی را رژیم ایران
پایان همکاری شرکت های سوئیسی را رژیم ایران

روزنامه سوئیسی ”نویه زوریخر تسایتونگ“ روز دوشنبه 31اردیبهشت 97 خبر از پایان همکاری شرکتهای سوئیسی در ایران خبر داد و نوشت:‌ «پایان دادن همکاری شرکتهای سوئیسی با رژیم ایران و خروج از بازار این رژیم در حالی است که برخی کشورهای اروپایی در تلاش هستند پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌یی با رژیم ایران راهکاری برای همکاری اقتصادی با رژیم ایران بیابد تا شرکتهای اروپایی از پیامدهای اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در امان باشند».

احتمال تعلیق روابط تجاری شرکتهای بلژیکی با رژیم ایران

اتحادیه شرکتهای تجاری موسوم به «FEB» در بلژیک اعلام کرد، اقدام دونالد ترامپ در خصوص خروج آمریکا از توافق هسته‌یی و اجرای تحریم‌ها علیه رژیم ایران، تاثیر بسیار منفی بر روابط تجاری بروکسل با تهران خواهد گذاشت. همچنین سازمان واردات و صادرات موسوم به «والونی اولوکس» نیز در بیانیه‌یی اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ باعث خواهد شد که شرکتهای بلژیکی مجبور شوند تا روابط تجاری خود را با رژیم ایران به تعلیق درآورند.
پاسکال دلکومینت، مدیر سازمان «اولوکس» گفت، تصمیم دونالد ترامپ تاثیری واقعی بر شرکتها تجاری بلژیک خواهد داشت.وی گفت: این اقدام دونالد ترامپ مانند «شمشیری آویزان» بر روی گردن روابط تجاری با رژیم ایران خواهد ماند.

‌رئیس تجاری فرانسه در ایران: چشم‌اندازی سرد برای شرکتهای اروپایی

 

متیو اتورنئو Matthieu Etourneau، مدیر عامل مرکز تجارت فرانسه در ایران روز جمعه گفت: از مهاجرت ‌جمعی شرکتهای اروپایی از ایران، به‌دنبال تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید می‌ترسد. وی افزود: تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفاظت از این شرکتها، بعید است کافی باشد.

رویتر با مخابره این خبر افزود: مقامهای اتحادیه اروپا می‌گویند که هیچ راه آسانی برای حفاظت از شرکتها و بانکهای اتحادیه اروپا وجود ندارد، که این به ماهیت برون مرزی تحریم‌های آمریکا، بر می‌گردد و در عین‌حال شرکتهای بزرگ‌تر شروع به دادن علامت مبنی بر عقب‌نشینی از ایران را کرده‌اند.

مدیر عامل مرکز تجارت فرانسه در تهران، در کنفرانسی در مؤسسه روابط بین‌الملل فرانسه گفت: متأسفانه آنچه که ما از آن می‌ترسیم، عقب‌نشینی دسته‌جمعی شرکتهای اروپایی است. "

وی افزود: " فعالیت‌های سیاسی دولت در این زمینه خوب است، اما ما این احساس را داریم که به اندازه کافی برای تضمین فعالیت‌های خودمان در ایران کافی نخواهد بود. "...

متیو اتورنئو گفت که حضور شرکتهای بزرگ مانند توتال یک اثر ترغیبی در آوردن شرکتهای کوچک از این بخش را به بازار بهمراه داشت، اما خروج آن به‌طور طبیعی سیگنال مخالفی را خواهد فرستاد. او گفت: چیزی که ما شاهد آن هستیم این است که شرکتها به‌دنبال معافیتها و استثنائات خواهند بود، اما موضع آمریکا در مورد چنین درخواستی بقدری محکم و سخت است که به‌نظر ما نامحتمل است که به آنها جواب مثبت داده شود."

وال استریت ژورنال نوشت:‌شرکتهای اروپایی در عکس‌العمل نسبت به تصمیم هفته گذشته برای اعمال تحریم‌های گسترده علیه رژیم ایران، شروع به عقب‌کشیدن از سرمایه‌گذاری و ترک تعهداتشان در ایران کرده‌اند. توتال، یک غول نفتی فرانسوی، گفت که این شرکت کار روی پروژه گاز طبیعی ایران را متوقف کرد. همچنین، در روزهای اخیر، وینترشال ای.جی Wintershall AG. یک شرکت انرژی آلمانی، به شرکای ایرانی خود گفت که ممکن است نتواند پروژه‌های نفتی خود را در ایران تأمین مالی کند چرا که به کمپانی مادر خود، متکی است که معاملات عظیم شیمیایی در آمریکا دارد. همچنین شرکت کشتیرانی مولر- مرسک دانمارک، بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان فعالیت خود را در ایران متوقف کرد

خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ «انگلستان اعلام کرد که تحریم‌های‌ آمریکا علیه رژیم ایران تاثیر آشکاری بر کشورهای دیگر گذاشته ‌است و تجارت شرکتهای ثالث را دشوار می‌سازند.

رونا فیرهد Rona Fairhead، وزیر بخش تجاری در پارلمان انگلستان، گفت: " واضح است که به برخی از این تحریم‌ها دسترسی‌های منطقه‌یی اضافی وجود دارد " و تأیید کرد که این تحریم‌ها بر تجارت بین رژیم ایران و کشورهای دیگر تاثیر خواهد گذاشت تا با ایالات متحده آمریکا.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/205fce82-2809-4740-98e1-286a9b2ca026"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات