728 x 90

سوئیس در حال بررسی تحریم‌های گسترده‌تر اتحادیه اروپا علیه ایران است

سوئیس
سوئیس

رویترز نوشت: سوئیس در حال بررسی تحریم‌های گسترده‌تر اتحادیه اروپا علیه ایران است.

سوئیس در حال بررسی این موضوع است، که آیا تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در پی سرکوب تهران علیه تظاهر کنندگان خشمگین از کشته شدن مهسا امینی ۲۲ساله در بازداشت پلیس را تصویب و اجرا بکند یا نکند.

وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال (WBF) اعلام کرد: این وزارتخانه خاطرنشان کرده است که اتحادیه اروپا تحریم‌ها را برای ۱۱ فرد و چهار سازمان دیگر در ارتباط با مرگ امینی و واکنش به تظاهرات گسترش داده است.

وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال در بیانیه‌یی به رویترز گفت: این وزارتخانه در حال حاضر در حال بررسی دوباره مراحل بیشتر است.

دولت [سوئیس] گفت: روز دوشنبه برخی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا هم‌چنین خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت اثبات دخالت تهران در جنگ روسیه علیه اوکراین شدند. اقدامی که در سوئیس نیز از نزدیک دنبال خواهد شد.

هیچ چارچوب زمانی قبل از تصمیم سوئیس داده نشده است. و وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال گفته است که این وزارتخانه تحریم‌های اتحادیه اروپا را بررسی خواهد کرد. تصمیمی که می‌تواند به وسیله گای پارملین (Guy Parmelin)، وزیر امور اقتصادی به تنهایی یا همراه با کابینه سوئیس اتخاذ شود.

سوئیس [این کشور] بی‌طرف قبلاً برخی از تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران را که به‌دلیل فعالیت‌های هسته‌یی این کشور و نقض حقوق‌بشر اعمال شده است، تصویب کرده است.

بر اساس اقدامات و تدابیر موجود، سوئیس صادرات تسلیحات، کالاهای هسته‌یی و تجهیزات نظارتی و هم‌چنین داراییهای مالی برخی از ایرانیان مرتبط با دولت و سپاه پاسداران ایران را مسدود کرده است.

روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا ۱۱ ایرانی و چهار نهاد از جمله رئیس گشت موسوم به ارشاد را به‌دلیل نقش آنها در سرکوب اعتراضات پس از مرگ امینی به فهرست ممنوعیت سفر و توقیف دارایی اضافه کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d73a33d-325f-484f-83f5-c4c52c159aa6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات