728 x 90

سنای ایتالیا - کنفرانس با حضور سناتورها ومدافعان حقوق‌بشر، اعلام اسامی ۲۳تن از ناقضان حقوق‌بشر در ایران

سنای ایتالیا - کنفرانس با حضور سناتورها ومدافعان حقوق‌بشر
سنای ایتالیا - کنفرانس با حضور سناتورها ومدافعان حقوق‌بشر

فراخوان سناتورها و شخصیتهای ایتالیایی برای قرار گرفتن جنایتکاران در لیست تحریمهای اتحادیه اروپا  

تاکید بر فراخوان خانم مریم رجوی برای اعزام هیأت تحقیق از شورای امنیت به ایران و حسابرسی از جنایتکاران علیه بشریت 

 

شماری از ۲۳جنایتکار معرفی شده عبارتند از:

  • ابراهیم رئیسی رئیس قضاییه  خامنه ای، محمود علوی وزیر اطلاعات
  •  ابوالفضل رحمانی فضلی وزیر کشور، آذری جهرمی وزیر ارتباطات
  • علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت،  غلامرضا سلیمانی سرکرده بسیج
  • علی اصغر حجازی از دفتر خامنه ای، محسن رضایی دبیر مصلحت نظام
  • پاسدار اسماعیل قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس

 

سناتور رامپی: اتحادیه اروپا باید در برابر نقض حقوق‌بشر در ایران اقدام مهمی انجام دهد رژیم ایران باعث سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶انسان بیگناه شد.

سناتور لوچو مالان عضو هیأت‌رئیسه سنای ایتالیا:در ایران قوانین ضد زن بیداد می‌کندو بر سرو صورت آنها اسید می‌پاشند از جنایتکاران باید حسابرسی شود.

 

 

همزمان با تمدید لیست‌گذاری مهره‌های شکنجه‌گر و جنایتکار رژیم آخوندی در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا، در کنفرانسی در سنای ایتالیا، اسامی و سوابق جنایتکارانه ۲۳تن از مهره‌های دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به‌منظور قرار دادن آنها در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا منتشر شد. این کنفرانس به ابتکار انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید برگزار شد و شماری از اعضای سنای ایتالیا ضمن حضور و سخنرانی در این کنفرانس، از فراخوان

 

در این کنفرانس که توسط خانم الیزابتا زامپاروتی از مسئولان انجمن به قابیل دست نزنید اداره می‌شد، سفیر جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، سناتور روبرتو رامپی سناتور لوچو مالان از اعضای ارشد کمیسیون خارجه سنای ایتالیا، لائورا حارت  نماینده حزب رادیکال در سازمان ملل، قاضی الیزابتا رامپلی رئیس کانون وکلای ایتالیا و محمود حکمیان از دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در ایتالیا شرکت و سخنرانی کردند. در این کنفرانس هم‌چنین تعدادی از دیپلماتهای سفارتهای کشورهای مختلف در رم حضور داشتند،

 

الیزابتا زامپاروتی با اشاره به لیست جدید منتشر شده شامل اسامی و مشخصات ۲۳تن از سران و مقامات رژیم که در نقض حقوق‌بشر دست دارند از اتحادیه اروپا خواست آنها را به لیست تحریم‌های خود اضافه کند.

 

وی افزود این لیست شامل ۲۳نفر از دست اندرکاران قتل و کشتار و سرکوب و خفقان در ایران هستند که از جمله عبارتند از:

«ابراهیم رئیسی رئیس جنایتکار قوه قضاییه، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات آخوند روحانی، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات، ابوالفضل رحمانی فضلی وزیر کشور، حسین اشتری رئیس نیروی انتظامی، غلامرضا سلیمانی فرمانده نیروی بسیج، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم، ابوالحسن فیروزآبادی مشاور نظامی خامنه‌ای و فرمانده سابق نیروهای مسلح، محمدرضا آشتیانی معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح، حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، حسن شهورپور فرمانده قرارگاه پاسداران در خوزستان، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، غلامحسین غیب پرور رئیس سابق سازمان بسیج مصطفی پورمحمدی مشاور ابراهیم رئیسی و وزیر پیشین دادگستری در دولت روحانی، اصغر جهانگیر رئیس زندانهای رژیم ایران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و تکنولوژی، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت، محمدعلی عبداللهی هماهنگ‌کننده ستاد نیروهای مسلح رژیم، علی اصغر حجازی مسئول امنیت دفتر خامنه‌ای، محسن قمی نایب‌رئیس امور بین‌المللی در دفتر خامنه‌ای، و اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس.»

 

سناتور روبرتو رامپی عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا گفت: این رژیم علاوه بر نقض حقوق‌بشر، امنیت سایر کشورها را هم به خطر انداخته است از جمله با توطئه بمب‌گذاری در جلسه بزرگ مقاومت ایران در پاریس که با شکست روبه‌رو شد و منجر به دستگیری یک دیپلمات رژیم گردید. سناتور رامپی افزود اتحادیه اروپا بایستی در برابر نقض حقوق‌بشر در ایران اقدامی مهمی انجام دهد. رژیم ایران باعث سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶انسان بیگناه شد.

سناتور رامپی افزود: ما در کنار مردم ایران که تاریخ بسیار بزرگی دارند هستیم ما مخالف این رژیم هستیم و بر علیه آن فعالیت می‌کنیم.

 

سفیر جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا در بخشی از سخنانش گفت: ما امروز عکسهای جنایتهای رژیم ایران دیدیم اما اروپا متأسفانه هنوز در حال ادامه مذاکره و معامله با این رژیم است. این عوامل رژیم ایران مسئول کشتار انسانهای بیگناه از زن و کودک و جوان بوده‌اند. ترتزی افزود من عضو انجمن بین‌المللی در جستجوی عدالت هستم و می‌خواهیم از این طریق از دولت ایران شکایت کنیم.

 

او در پایان سخنانش گفت که لازم است از طرف سازمان ملل یک هیئـت مستقل به ایران فرستاده شود تا از نزدیک نقض حقوق‌بشر در ایران را مانیتور کند.

 

سناتور لوچو مالان عضو هیأت‌رئیسه سنای ایتالیا گفت: در ایران تنها خامنه‌ای است که برای همه چیز تصمیم می‌گیرد همان‌طور که همگان می‌دانید در ایران نقض حقوق‌بشر فاحش است و قوانین ضد زن بیداد می‌کند، بر سرو صورت آنها اسید می‌پاشند ولی هیچ حسابرسی از جنایتکاران انجام نمی‌شود. قاسم سلیمانی مسئول سیستمی بود که کارش حمله و ترور در خارج بود و به حزب‌الله دستور می‌داد و رژیم ایران روی چنین سیستمهایی بنا شده است.

 

لائؤرا حارت نماینده حزب رادیکال در سازمان ملل گفت: هدف ما دفاع از حقوق‌بشر است و باید موضوع حقوق‌بشر و هم‌چنین حقوق مدنی، حقوق اقتصادی و شهروندی پایه اساسی سیاست ما در تبادلات با کشورها باشد.

 

الیزابتا رامپلی عضو کانون و کلاً و رئیس دادگاه آزادی مارکو پانلا، به جمعبندی از کنفرانس فراخوان برای لیست‌گذاری ناقضین حقوق‌بشر در ایران پرداخت و گفت رژیم ایران به‌رغم محکومیتها و تحریم‌ها مسیر خودش در سرکوب و اعدام را ادامه می‌دهد. خواسته و تمایل مردم ایران برای آزادی غیرقابل توصیف و باور نکردنی است، آنها به خیابان‌ها می‌ریزند و در برابر گلوله‌ها قرار میگرند، این رژیم خون‌ریز و بی‌رحم. که هیچ حمایت مردمی ندارند، اقدام امروز انجمن به قابیل دست نزنید در رابطه با ۲۳مقام رژیم ایران گام اول و پایه‌یی است ولی اروپا بایستی برای حل اساسی این موضوع و پایان دادن به نقض حقوق‌بشر مداخله کند.

 

محمود حکمیان از دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در ایتالیا با اشاره به‌قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی و کشتار ۱۵۰۰تن از جوانان ایران در قیام آبانماه گفت: «خانم مریم رجوی، به جامعه بین‌المللی فراخوان داد که از شورای امنیت و شورای حقوق‌بشر سازمان ملل بخواهند یک کمیسیون بین‌المللی برای تحقیقات مستقل تشکیل بدهند که مقامات رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار بدهند.

ما به دولت ایتالیا و جامعه بین‌المللی فراخوان می‌دهیم که در کنار مردم ایران و قیام‌کنندگان بیایستد و سرکوب و کشتار تظاهر کنندگان را محکوم کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0cd149a-a127-4fda-8ff6-c56a73ee1c92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات