728 x 90

سنای آمریکا؛ مواضع قاطع علیه رژیم، حمایت از مقاومت

سخن روز
سخن روز

چهل سال است آخوندهای اشغالگر، در سیاست خارجی سرمایه‌های مردم ایران را به‌مماشاتگران پیشکش می‌کنند تا زیر چتر مماشات و بی‌عملی جامعهٔ جهانی، هر جنایتی را علیه مردم ایران انجام دهند و با تروریسم و آدمکشی در منطقه، سلطهٔ ننگین خود را دوام بخشند. اما از آن سو، چهل سال هم هست که مقاومتی پایدار، که از هیچ‌یک از امکاناتی که رژیم به‌فور از آنها برخوردار است، بهره‌مند نیست و اهل کوتاه‌آمدن از منافع مردم هم نیست، با سیاستی عجین با شرافت، نه‌تنها نمی‌گذارد مماشاتگران آن‌چنان که می‌خواهند، به سیاست خود با رژیم آخوندی ادامه دهند، بلکه وجدانهای جهانی را علیه رژیم بر می‌انگیزد و ضربات مهلک به‌آن وارد می‌سازد.

کنفرانس روز ۲۵اسفند در سنای آمریکا در آستانهٔ سال نو ایرانی، یکی دیگر از این ضربات سنگین بود. کنفرانسی با حضور برجسته‌ترین سناتورها از هر دو حزب، مانند سناتور رابرت منندز، رئیس کمیتهٴ روابط خارجی سنا، سناتور تد کروز، از اعضای ارشد جمهوریخواه سنا و سناتورها جین شهین، تام تیلیس، جان کورنین و پتریک تومی.

سناتور منندز با اشاره به تهدید رژیم آخوندی گفت: «فراتر از برنامه هسته‌یی، در سال گذشته، رژیم ایران در حالی‌که مذاکرات در جریان بودند، با توسعهٔ برنامهٔ موشکی بالستیک، چهره واقعی خود را به جهان بیشتر نشان داد»؛ رئیس کمیتهٴ خارجی سنای آمریکا به «جنایات هولناک» رژیم علیه مردم ایران اشاره کرد و تأکید نمود «البته چیزی جز این از ابراهیم رئیسی... نمی‌توان انتظار داشت»؛ سناتور تد کروز هم تأکید کرد که «رژیم ایران منطقه را به یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان تبدیل کرده» و خطاب به‌اعضای مقاومت ایران گفت: «نور بر تاریکی غلبه می‌کند، از این رو نبردتان را برای آزادی و دموکراسی در ایران ادامه دهید».

 

کنفرانس در سنای آمریکا، در شرایطی برگزار شد که از طرفی ۴+۱ و آمریکا تلاش می‌کنند توافقی اتمی با رژیم امضا کنند؛ از طرفی رژیم آخوندی تلاش می‌کند از آب گل‌آلود بحران اوکراین ماهی بگیرد و زیر آن به‌ادامهٔ جنایات و تروریسم خود ادامه دهد. اما مقاومت ایران با روشنگری و هزاران ساعت کار فشرده و طاقت‌فرسا، بالاترین سطوح سیاسی در جهان را بسیج می‌کند و آنها را تبدیل به بردارهای جدی فشار علیه سیاست‌های امتیازدهی به آخوندها می‌سازد. تا جاییکه برجسته‌ترین سناتورهای آمریکایی را هم وارد جبهه مردم و مقاومت ایران علیه رژیم می‌کند و آن‌چنان تأثیرگذاری دارد که اکثریت اعضای کنگرهٔ آمریکا، با امضای قطعنامهٔ ۱۱۸، ضمن رد حاکمیت آخوندی، از مقاومت ایران و طرح ۱۰‌ماده‌ای خانم رجوی برای ایران آزاد فردا، حمایت می‌کند.

 

کنفرانس سنای آمریکا با سخنرانی‌های قوی سناتورهای برجسته علیه رژیم آخوندی و در حمایت از مردم و مقاومت ایران و خانم مریم رجوی، باز هم فشار مگاتنی دیگری علیه آنهایی خواهد بود که می‌خواهند از جیب مردم ایران، به‌آخوندهای تروریست و جانی امتیاز بدهد. اما همان‌طور که خانم مریم رجوی در این جلسه خطاب به اعضای سنای آمریکا گفت: «استراتژی آخوندها سرکوب، ساختن بمب اتمی و تروریسم است، اما شک ندارم مردم ایران پیروز خواهند شد!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/236bc2b3-9838-4906-83ba-d62033303b3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات