728 x 90

سناریوهای هم‌زمان اما بیهوده برای توجیه یک رسوایی

عاقبت صدور انقلاب توسط حکومت آخوندی
عاقبت صدور انقلاب توسط حکومت آخوندی

پس از افشای توطئه تروریستی برای قتل مخالفان رژیم در دانمارک که واکنش شدید دولت دانمارک و کشورهای اسکاندیناوی و سایر کشورهای اروپایی را در پی داشت، نظام آخوندی خود را به در و دیوار می‌زند تا خود را از این مهلکه در ببرد و در همین رابطه به انواع توجیهات متوسل شده است. از نسبت دادن این توطئه به استکبار و صهیونیسم و مجاهدین، برای به‌هم‌زدن روابط نظام با اروپا، تا نسبت دادن این قضیه به عناصر خودسر و غیره...

سناریوی عناصر خودسر که بارها توسط حاکمیت آخوندی برای توجیه جنایاتش، از جمله در رابطه با قتلهای زنجیره‌یی در سالهای دهه ۷۰ به‌کار گرفته شده، آخرین تیر ترکش آن است.

این سناریو هنگامی اجرایی می‌شود که قضیه بیخ پیدا می‌کند و حکومت آخوندی برای کورکردن سرنخهایی که تا بالاترین نقطه آن امتداد پیدا کرده ناگزیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی جواد ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی، طی یک گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه دانمارک ضمن رد آنچه آن را ادعاهای واهی مبنی بر انجام عملیات تروریستی در دانمارک نامید، آمادگی رژیم را برای همکاری با مقامات امنیتی دانمارک جهت روشن‌سازی ابعاد مختلف این دسیسه و کشف حقیقت اعلام کرد.

در این رابطه سایت انتخاب ۱۲آبان ۹۷ می‌نویسد: «ظریف در عین‌حال به تلاش آشکار رژیم صهیونیستی برای تخریب روابط ایران و کشورهای اروپایی و از بین بردن ابتکارات اروپا برای حفظ برجام اشاره کرد و آمادگی کشورمان را برای همکاری با مقامات امنیتی دانمارک به‌منظور روشن‌سازی ابعاد مختلف این دسیسه و کشف حقیقت اعلام کرد».

نسبت‌دادن رسوایی دانمارک به دشمنان نظام، تاکنون تم غالب تبلیغات حاکمیت به‌ویژه مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای و گماشته‌های ولی‌فقیه در نمایش جمعه است که طبق معمول با سس مظلوم‌نمایی و خود‌قربانی‌نمایی همراه است:

آخوند اعرافی امام‌جمعه موقت قم ۱۱آبان ۹۷ گفت: «کشور ما در توفان بلاهاست و ما مواجه با دشمنی‌های فراوانیم... این بهانه‌جویی‌ها و بهانه‌سازی‌های اخیری هم که در دانمارک شد معلوم است که برای لوث کردن اون فجایعی است که در یمن و در ترکیه انجام شد».

اما به‌نظر می‌رسد تابلو به میان کشیدن دشمن خارجی، کم‌رنگ‌تر از آن است که بتواند دولتهای اروپایی را قانع کند، بنابراین نظام آخوندی به‌طور همزمان سناریوی دیگری را هم مطرح کرد.

واعظی، رئیس‌دفتر روحانی، روز چهارشنبه گذشته گفت: «بلافاصله روز گذشته رئیس‌جمهوری دستور بررسی دقیق دادند. آنچه در خبرها آمده نمی‌تواند قابل‌قبول باشد. در آستانه ۱۳آبان و آغاز تحریمهای ادعایی، برخی به‌دنبال تغییر فضا هستند. روابط ایران و اروپا و مذاکرات برجام به‌خوبی پیش می‌رود و عده‌ای به‌دنبال وارد کردن خلل به این روابط هستند».(خبرگزاری ایرنا ۹آبان ۹۷)

این نحوه اشاره و بیان این‌که «عده‌ای به‌دنبال اخلال در روابط» با اروپا هستند، به‌نظر می‌رسد اشاره به عناصر درون حکومت دارد.

این موضوع را روزنامه‌ ایران وابسته به دولت روحانی ۱۲آبان ۹۷ با صراحت بیشتری تحت عنوان «‌ضرورت پیگیری قاطع در قضیه دانمارک» این‌گونه مطرح می‌کند: «در یک نکته تردیدی نیست و آن وجود ظرفیتی در ماست که می‌توانند این‌گونه برنامه‌ها را علیه ایران طراحی و اجرا کنند. از سوی دیگر اگر چنین ارتباطاتی بوده که به‌طور قطع خارج از اطلاع مسئولان کشور است، در این صورت باید یک اقدام جدی و قاطع انجام داد تا ریشه این رفتارهای خودسرانه سوزانده شود. تجربه گذشته در قضیه قتل‌های زنجیره‌یی نشان داد که در مواردی نیروهای خودسر کارهایی می‌کنند که دود آنها به چشم حکومت و مسئولان می‌رود. برای حل این مسأله باید قاطع و بدون کوچک‌ترین اغماض و نیز با شفافیت نسبی برخورد کرد».

این هول و هراس مهره‌ها و رسانه‌های رژیم در زمینه این رسوایی ناشی از یک واقعیت است و آن هم نگرانی از عکس‌العمل قاطع بین‌المللی و به‌ویژه عکس‌العمل قاطع کشورهای اروپایی و همچنین اتهامات مقامات دولت دانمارک در زمینه دست داشتن نهادهای امنیتی رژیم در این جریان است.

زیرا واکنشها و موضعگیریهای مقامات دولت دانمارک و واکنش‌های بین‌المللی در رابطه با این اقدام تروریستی شدید بود.

ضمنا عکس‌العمل دولت دانمارک هم بیانگر این است که این کشور قصد دارد به‌طور قاطع مسیر قضایی این پرونده را طی کند و بنابراین برای حاکمیت آخوندی راه گریزی از این مخمصه وجود ندارد.

آن‌چنان‌که در قضیه توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در ویلپنت نتوانست آن پرونده را از میسر قضایی منحرف کندو بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی ارگان رسمی اطلاعاتی آن را عامل آن توطئه تروریستی قلمداد کردند.

به‌دلیل این رسوایی است که اکنون مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به‌ویژه مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی از آنجایی که پای رژیم در این قضیه به‌طور قاطع به‌میان آمده است، به این گمان واهی که می‌توانند موضوع را منحرف کنند، موضوع عناصر خودسر را پیش کشیده‌اند تا ارگانهای اطلاعاتی آن به‌ویژه وزارت اطلاعات دولت آخوند حسن روحانی را در ببرند.

این تلاش و تقلاهای آنها آنجا مضاعف می‌شود که در جریان توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مقاوت در ویلپنت، دولت فرانسه عناصر وزارت اطلاعات دولت آخوند حسن روحانی و ۲مأمور آن را در این توطئه تروریستی دخیل دانست.

اما واقعیت این است که رسوایی توطئه‌های تروریستی این حاکمیت آن‌چنان عالم‌گیر و عیان شده است که برای دربردن نهادهای امنیتی آن، چنین ترفندهایی کارساز نیست و دنیا هم به‌خوبی به این واقعیت واقف است که پشت هر توطئه تروریستی یا سپاه پاسداران ضدخلقی و یا وزارت اطلاعات دولت آخوند حسن روحانی قرار دارند.

در رابطه با توطئه تروریستی در دانمارک وزیر خارجه این کشور با صراحت نهادهای امنیتی نظام آخوندی را متهم به آن کرده و گفته است: «ما با یک سازمان اطلاعاتی ایرانی که برای حمله در خاک دانمارک برنامه ریخته است، طرف هستیم».

در رابطه با این اظهارات وزیر خارجه دانمارک و موضعگیری نخست‌وزیر دانمارک سایت تحلیل ایران نزدیک به دولت روحانی ۹آبان ۹۷ نوشت: «اتهام جدید دانمارک علیه ایران، در ادامه اتهامات اخیر علیه تهران به‌ویژه توسط فرانسه است که با بازداشت یک دیپلمات ایرانی، ایران را به تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی(سازمان مجاهدین خلق) در ویلپنت متهم کرده بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d199822f-ef2a-4c0d-bae8-4f80b592a832"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات