728 x 90

سناریو لو رفتهٔ رژیم و عواقب آن

حمله موشکی رژیم ایران به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی
حمله موشکی رژیم ایران به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی

جنگ و صدور تروریسم ارتجاع برای سرپوش گذاشتن بر بحرانهای داخلی رژیم حرفی است که از ابتدای جنگ‌افروزی ۸ساله رژیم خمینی در عراق مقاومت ایران بر آن انگشت گذاشت. خمینی جنگ را سرپوش اختناق برای سرکوب آزادیها در داخل کرد و تا نظام پلیدش را تثبیت کند. اکنون بعد از ۴دهه جامعه جهانی به چشم می‌بیند که دیکتاتوری آخوندی با همین روش می‌خواهد بر بحرانهای خود چه در داخل کشور و چه در رابطه با جامعه جهانی سرپوش بگذارد. رژیم این بار با جنگ‌افروزی و دست زدن به اقدام جنگی علیه کشورهای منطقه، می‌خواهد همان شیوهٔ همیشگی خود را به‌کار بگیرد اما آیا شرایط و تعادل‌قوای کنونی چنین اجازه‌ای به رژیم می‌دهد؟

حمله تروریستی رژیم آخوندی به منابع نفتی عربستان با به‌کار گرفتن پوشش حوثی‌ها، لورفته‌تر از آن بود که کسی را بفریبد.

دکتر محمد مبارک، یک کارشناس عرب، نوشت: «حمله تروریستی به واحدهای غول نفتی آرامکو عربستان سعودی در خریص و بقیق باعث شد رژیم ایران خود را به دام انداخته و به‌سرعت در آن گیر کند». این کارشناس عرب سپس افزود: «شتاب حوثی‌ها در پذیرش مسئولیت انجام این کار تروریستی چیزی جز یک شو ایرانی به‌منظور لاپوشانی محل واقعی که این حملات از آن علیه عربستان انجام شده نیست. انواع عملیات تروریستی که در منطقه عربی اتفاق می‌افتاد و به‌سرعت القاعده یا داعش ظاهر می‌شدند و مسئولیت آن را برعهده می‌گرفتند را بیاد بیاورید، آیا با آنچه الآن اتفاق افتاد تفاوتی می‌بینید؟ نه، پس فکر می‌کنم که موضوع نیازمند تفکری عمیق است.

با لورفتن نیرنگ رژیم ایران مبنی بر این‌که حمله را که از شمال صورت‌گرفته از جنوب جلوه دهد، برای رژیم ایران چاره‌ای جز تکذیب و انکار باقی نماند. این در حالی است که همه اثر انگشت آن را به‌وضوح در آنچه اتفاق افتاد می‌بینند».

روزنامهٔ کویتی السیاسه در مطلبی با عنوان «رژیم آخوندی و بازی رولت روسی» به قلم احمد عبدالعزیز الجارالله، حمله تروریستی به بقیق و خریص در عربستان سعودی را یک «اقدام تحریک‌آمیز رژیم ایران برای فریب دادن عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس» دانست که «به‌منظور ورود به یک جنگ علنی مستقیم، همانند آنچه در حال حاضر در یمن، عراق، سوریه و لبنان اتفاق می‌افتد» دانست که «هدف از آن ایجاد شکاف در دیوار بحران خفه‌کننده‌ای است که رژیم ایران در حال حاضر به‌لحاظ داخلی از آن رنج می‌برد».

این نویسنده سپس خاطرنشان می‌کند که این «سناریویی است که این نظام در ابتدای ربودن انقلاب ایران توسط خمینی از آن استفاده کرد تا واکنش‌های مردمی را در مورد اعدامها و کشتارهایی که بلافاصله پس از انقلاب اتفاق افتاد و طی آن هزاران ایرانی کشته شدند را فرونشاند».

این مقاله در ادامه افزوده است: «در آن زمان رژیم جدید نیاز به بحران خارجی داشت تا توجه جهان را از آنچه در داخل اتفاق می‌افتد دور کند و قدرت خود را پس از سرقت انقلاب با سرکوب گروه‌های سیاسی، مانند مجاهدین خلق و سایر نیروهای ملی و غیرمذهبی تثبیت کند، لذا در چهارچوب پروژه صدور انقلاب دست به انجام عملیات تروریستی علیه عراق زد».

نویسنده در ادامه نوشته است رژیم جنگی که ۸سال طول کشید را آغاز کرد و از آن برای «تثبیت حکومتش و به‌عنوان بهانه‌ای برای گسترش اقدامات تروریستی خود در خارج از مرزها استفاده کرد. این جنگ پایه و اساس ایجاد شبه‌نظامیان دست‌نشانده رژیم در لبنان، عراق و تعدادی از کشورهای عربی بود».

این کارشناس عرب در ادامه نوشته است: «در چند سال گذشته، به‌خاطر افزایش خشم داخلی در اثر تحریمها و محاصره، به‌دلیل سیاست‌های تروریستی رژیم در جهان، حالا این رژیم به یک سناریوی قدیمی متوسل شده است، رژیم همچنین سعی در تحریک آمریکا نمود، اما آمریکا به جای آن که به جنگ نظامی کشیده شود، با حمایت و تعهد جامعه بین‌المللی جنگ اقتصادی را عملی کرد. بنابراین به گام سوم متوسل شد که همان بکارگیری باندهای حوثی برای کشاندن عربستان و کشورهای خلیج به جنگ از طریق دروازه یمن می‌باشد».

درست است که اقدام تروریستی در بقیق و خریص بسیار بزرگ است، اما مهم این است که فرصت از دست رژیم تهران گرفته شود. الآن شاهد هستیم که محاصره بین‌المللی علیه رژیم ایران در حال افزایش است. همچنین این اقدام هر گونه تلاش [رژیم] برای سوء‌استفاده از افزایش قیمت نفت، با برداشته شدن تحریمها برای جلوگیری از کسری در بازار بین‌المللی را خنثی کرد.

بگذار ماجراجو به‌دنبال خودکشی باشد، بنابراین آنچه روزهای آینده شاهدش خواهد بود به آخوندها باز خواهد گشت و آنها را بیشتر در بحران معیشتی خفه‌کننده و تحریم‌های اقتصادی و مالی و هرج و مرج سیاسی فرو خواهد برد و به‌خاطر این اعمال خود هیچ راه برون‌رفتی که به‌دنبالش هستند پیدا نخواهند کرد و با وجود روابط بسیار خوب آنها با روسیه آما آنها چیزی جز بازی مرگ رولت روسی یاد نگرفته‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e616a71f-7447-48ed-b555-9d0cd3fb941e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات