728 x 90

سناتورهای آمریکایی: واردات نفت رژیم ایران به لبنان می‌تواند پیامدهای شدیدی به همراه داشته باشد

سناتورهای آمریکایی در لبنان
سناتورهای آمریکایی در لبنان

سناتورهای آمریکایی اعلام کردند واردات نفت رژیم ایران به لبنان می‌تواند پیامدهای شدیدی به همراه داشته باشد.
چهار سناتور آمریکایی روز چهارشنبه ۱۰مرداد؛ ضمن هشدار نسبت به عواقب ورود سوخت به لبنان از سوی رژیم ایران اعلام کردند که این مسأله می‌تواند پیامدهای شدیدی به همراه داشته باشد.

رویترز نوشت: روز چهارشنبه سناتور آمریکایی در سفر خود به بیروت گفت، لبنان در حال فروپاشی است و نباید به یک "داستان وحشتناک" تبدیل شود، و ابراز امیدواری کرد که این هفته دولت تشکیل شود تا بتواند به حل بحران بی‌ثبات کننده مالی خود بپردازد.

یک سناتور دیگر در هیأت کنگره آمریکا گفت، سوخت ایران که توسط گروه شیعه حزب‌الله لبنان که به‌شدت مسلح است به لبنان منتقل می‌شود، با شروطی همراه خواهد بود و او آنرا به‌عنوان تلاش ایران برای استفاده از فرصت رد کرد.

سناتور دمکرات ریچارد بلومنتال که همراه دیگر سناتورهای آمریکایی پس از سفری دو روزه و هنگام ترک لبنان در فرودگاه بیروت سخن می‌گفت ضمن تروریستی نامیدن حزب‌الله لبنان از این گروه به‌عنوان سرطان بدخیم یاد کرده و گفت که اخبار بسیار نگران‌کننده در مورد نفوذ بدخواهانه رژیم ایران به‌ویژه در تأمین سوخت شنیده است.

رویترز افزود: با تزلزل دولت، حزب‌الله بخشی طولانی‌مدت از سیستم حاکم، ماه گذشته اعلام کرد که از ایران سوخت وارد می‌کند، و می‌گوید هدف آن کاهش بحران است. مخالفان آن گفته‌اند، این امر اقتدار دولت را بیشتر تضعیف کرده و لبنان را در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار داده است.

خاطر نشان می‌شود که ورود سوخت از رژیم ایران توسط حزب‌الله لبنان در حالی انجام می‌شود که کفیل وزارت انرژی لبنان، روز چهارشنبه گفته است دولت این کشور درخواستی جهت واردات سوخت از ایران دریافت نکرده است و گروه حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، دولت لبنان را دور زده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08ce1407-9fd5-4238-8a89-6c6a58194097"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات