728 x 90

سناتورهای آمریکایی: استفاده رژیم ایران از نفت و گاز برای تهدید همسایگان و تأمین بودجه تروریسم

نفت و گاز - عکس از آرشیو
نفت و گاز - عکس از آرشیو

دو سناتور برجسته آمریکایی با رویکردی منحصر به‌فرد که شرایط اقلیمی را با مسائل امنیتی پیوند می‌زند، خواستار توقف استفاده از سوخت‌های فسیلی و روی آوردن به منابع انرژی تجدیدپذیر برای مبارزه با دیکتاتوری و تروریسم در سراسر جهان شدند.


روزنامه تایم روز سه‌شنبه ۱تیر، به‌نقل از شلدون وایت‌هاوس سناتور دموکرات از ایالت رود آیلند و لیندزی گراهام سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی نوشت: ما دو نفر یکی جمهوریخواه محافظه‌کار و دیگری دموکرات پیشرو هستیم که در بسیاری موارد با هم اختلاف‌نظر داریم. ولی روی یک مورد قویاً هم‌نظر هستیمِ، سوق دادن جهان به سوی استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، کمک مؤثری به آمریکا در مقابله با فاسدترین و غیرقانونی‌ترین رژیم‌های جهان خواهد کرد.
به گفته این دو سناتور توسعه نفت و گاز اغلب با خودکامگی و فساد همراه بوده است، حکومتهایی مانند رژیم ایران از نفت و گاز برای تهدید همسایگان و تأمین بودجه تروریسم استفاده کرده‌اند.
این دو سناتور در ادامه گفتند، رژیم ایران خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در خاورمیانه است. رژیم ایران امروز بزرگترین کشور حامی تروریسم در سطح جهان و یک ناقض عمدهٔ حقوق‌بشر در داخل این کشور است. و این رژیم خود را از محل میلیاردها دلار درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز سر پا نگه داشته است. (العربیه ۱تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92fa7ec5-6461-4a24-bd2c-25f7cc2664fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات