728 x 90

سناتورهای آمریکا: شبه‌نظامیان حوثی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر در یمن باید مورد حسابرسی قرار گیرند

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

سناتورهای آمریکایی در ارسال نامه‌یی به لیندا توماس-گرینفیلد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، از او خواستند تا توجه بین‌المللی را به نقض حقوق‌بشر در یمن توسط حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران را مورد توجه قرار دهند.

کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده نوشت: جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز دوشنبه ۲۴خرداد اعلام کرد، سناتورها تاد یانگ، عضو ارشد کمیته فرعی ناظر بر خاورمیانه، مارکو روبیو، عضو ارشد کمیته فرعی نظارت بر حقوق‌بشر، و مایک کراپو در ارسال نامه‌یی به لیندا توماس-گرینفیلد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل از وی خواستند تا توجهات بین‌المللی پیرامون نقض حقوق‌بشر و تلقین عقاید توده‌یی مردم یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را به‌عمل آورد.

در نامه سناتورها به تشکیل یک دستگاه اطلاعاتی با الگوی سپاه پاسداران رژیم آخوندی تحت کنترل سرکرده شبه‌نظامیان حوثی در یمن اشاره شده است و آمده است: «برای حفظ قدرت، حوثی‌ها یک دستگاه اطلاعاتی سرکوبگر ساخته‌اند که مانند سپاه پاسداران رژیم ، خارج از کنترل طبیعی"دولت"عمل می‌کند و مستقیماً به سرکرده حوثیها، عبدالمالک الحوثی گزارش می‌دهد».

در این نامه آمده است: آنها منعکس کننده نفوذ گسترده تهران می‌باشد، آنها کنترل و نفوذ خود را با استفاده از ایجاد ترس، سرکوب و ارعاب مخالفان، به‌شدت اعمال می‌کنند.

هر کس که نتواند با عقاید افراطی و فرقه‌ای آنها هم‌سو شود، تحت دستگیری و بازداشت خودسرانه، شکنجه، برخورد جنسی و تجاوز قرار می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc5880ec-243c-4bc5-bf72-0fdc7c903877"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات