728 x 90

سناتور تد کروز: معافیت از تحریم‌ها، به رژیم ایران امکان می‌دهد از گروه‌های تروریستی حمایت کند

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

سناتور تد کروز سناتور ارشد سنای آمریکا معافیتهای جدید از تحریم‌های رژیم ایران را نگران‌کننده خواند و گفت امیدوارم که اشتباه شده باشد.

وی طی بیانیه‌یی که در سایت نیوز مکس روز ۵ اردیبهشت درج شده است گفت:‌ هر سیاستی که شامل استثنائات و معافیتها باشد به آخوندها این امکان را می‌دهد که برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک خود را تقویت کنند و از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه شامل حزب‌الله و حماس در لبنان حمایت کنند.

 

تد کروز همچنین گفت: معافیت از تحریم‌ها به رژیم آخوندی این امکان را می‌دهد که از تسلیح شبه‌نظامیان شیعی در عراق که حق حاکمیت دولت عراق را تضعیف می‌کند حمایت کند و از شبه‌نظامیان حوثی که مانع راه‌حل سیاسی برای یمن شوند حمایت نظامی کنند و در سوریه با کسانی که تحت فرماندهی رژیم ایران هستند تأمین نیرو کنند و از شبه‌نظامیان طالبان و سایر تروریست‌ها در افغانستان حمایت کنند و نیروهای سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه حفظ نموده و حملات سایبری انجام داده و کشتیرانی بین‌المللی را تهدید کنند.

 

 

به‌دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای لغو معافیتهای مربوط به خرید نفت از رژیم ایران و به صفر رساندن فروش نفت این رژیم که در روز دوشنبه ۲ اردیبهشت توسط کاخ سفید اعلام شد. برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا پس از اعلام رسمی پایان معافیت‌ خریداران نفت ایران، گفت: پروژه به صفر رساندن صادرات نفت رژیم ایران از روز (۱۲اردیبهشت) آغاز می‌شود و در سال جاری میلادی صادرات نفت این رژیم به صفر خواهد رسید.

برایان هوک تأکید کرد هدف آمریکا محروم کردن رژیم آخوندی از درآمدهایی است که برای تأمین مالی نیروهای تروریستی نیابتی‌اش در سراسر خاورمیانه و برای تأمین مالی برنامه موشکی‌اش از آن استفاده می‌کند.

 

در همین حال سناتور تام کاتن عضو سنای آمریکا در پیامی نوشت: دنیا بهای گزافی به‌خاطر کسب درآمد رژیم ایران از طریق صادرات نفت پرداخته، چرا که این درآمد صرف تأمین مالی شبه‌نظامیان و تروریست‌های نیابتی این رژیم می‌شود.

 

سناتور لیندزی گراهام نیز طی پیامی از دولت آمریکا به‌خاطر این تصمیم‌گیری تقدیر کرد.

و سناتور کوین کریمر ضمن اشاره به پولهای داده شده به رژیم بعد از توافق اتمی، تأکید کرد: توافق فاجعه‌بار هسته‌یی به تقویت این رژیم حامی تروریسم کمک کرد.

 

مک کال از اعضای ارشد کنگره آمریکا درباره لغو معافیتها در تحریم نفتی و لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت: رژیم ایران هم‌چنان در خاورمیانه ویرانگری می‌کند و منافع و متحدان ما را تهدید می‌کند. اما دولت ترامپ با اتخاد سیاست‌های مؤثر خود، رژیم ایران را از پولی که برای تأمین فعالیت‌های بی‌ثبات کننده استفاده می‌کند، محروم می‌کند.

 

دیوید کوستف نماینده دیگر کنگره آمریکا نیز در پیامی نوشت: در سالهای اخیر، رژیم ایران روی کاهش تحریم‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، و به همین خاطر من از تصمیم دونالد ترامب در لغو معافیتها حمایت می‌کنم.

 

سناتور جوزف لیبرمن، و سفیر مارک والاس، در بیانیه مشترکی نوشتند: با شروع ماه آینده میلادی، اگر کشوری از رژیم ایران نفت خریداری کند با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد. این گامی ضروری در کارزار حداکثری علیه رفتار شرورانه رژیم ایران است. این رژیم به‌زودی درخواهد یافت که قیمت گزافی باید برای ادامه نقش مخرب خود در جهان بپردازد. تحریم‌ها بایستی به‌شدت اعمال شوند و تدابیر افزوده نیز بایستی شروع شوند: تحریم‌هایی نظیر منع خرید محصولات پتروشیمی رژیم ایران و قطع کامل بانک‌های این رژیم از سویفت و دسترسی به تجارت خارجی و بانکداری بین‌المللی.

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در پیامی نوشت: ایام جایزه دادن به رفتار شرورانه رژیم ایران باید خاتمه یابد. زمان آن است که بر تهدید این رژیم آنطور که هست، صحه بگذاریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1f78968-d875-4399-916e-d85673cbca28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات