728 x 90

سناتور منندز: دولت بایدن باید هر گونه توافقی با رژیم ایران را به کنگره گزارش دهد

سناتور باب منندز
سناتور باب منندز

باب منندز سناتور دمکرات و رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا بر اساس یک اصلاحیه پیشنهادی که روز شنبه ۱۱ اردیبهشت صادر کرد، از وزارت‌خارجه آمریکا خواسته که پس از تأیید مذاکرات در وین یا نتیجه‌گیری در مورد هر گونه توافق بین‌المللی یا سند غیرالزام‌آور که تاثیر مهمی بر سیاست خارجی آمریکا داشته باشد، طی پنج روز آن را به کنگره گزارش دهد.


به گزارش العربیه موافقان مذاکرات، اصلاحیه سناتور منندز را اقدامی در راستای پیچیده‌تر شدن مذاکرات غیرمستقیم آمریکا با رژیم ایران در وین برای احیای برجام ارزیابی کرده‌اند.
کمی قبل از این که قانون رقابت استراتژیک توسط کمیته روابط خارجی سنا مشخص شود، باب منندز و جیم ریچ، اصلاحیه‌ای را پیشنهاد دادند که شرایط گزارش‌دهی موافقت‌نامه‌های بین‌المللی را به تفضیل شرح می‌دهد. ریچ و منندز که هر دو از مخالفان برجام هستند اعتقاد دارند دولت بایدن نباید به توافقات برجام سال۲۰۱۵ بازگردد.
منندز هم‌چنین برای باطل کردن رویکرد دیپلماتیک فعلی دولت بایدن تلاش می‌کند با همکاری جمهوری‌خواهان سنا دولت بایدن را طوری تحت فشار قرار دهد که برخورد جدی‌تری با رژیم ایران داشته باشد.

سناتور باب منندز رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا در جلسه استماع کمیته، در مورد بررسی نامزدی ویکتوریا نولند برای معاون وزارت‌خارجه آمریکا گفت: من اخیراً به‌جریان افتادن یک نامه دو حزبی را در حمایت از یک مسیر دیپلماتیک هدایت کردم. اما بگذارید صریح بگویم، این مسیر باید فراتر از محدوده برجام باشد. من انتظار دارم که این دولت، آنچه را که پرزیدنت و وزیر خارجه، خودشان، تأیید کرده‌اند، توافق قوی‌تر و طولانی تر را دنبال کنند. جای تعجبی نیست که رژیم ایران با دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز علیه شناورها در خلیج‌فارس و تأسیسات نظامی آمریکا در عراق، درصدد به‌دست گرفتن کنترل زمانبندی این گفتگوها است. (سایت کمیته خارجی سنا ۲۶فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b01605ec-b66a-4879-86b1-9bc7d0a99286"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات