728 x 90

سناتور مارکو روبیو: بحث یمن، موضوع مقابله با اتحاد رژیم ایران با شبه‌نظامیان حوثی‌ است

سناتور مارکو روبیو
سناتور مارکو روبیو

بدنبال وتوی لایحه مصوبه کنگره آمریکا توسط دونالد ترامپ که حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف عربی در جنگ علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را خاتمه می‌داد، سناتور مارکو روبیو گفت: بحث یمن تنها حمایت از عربستان نیست؛ موضوع مقابله با خطر اتحاد رژیم ایران-حوثی‌ است.


سناتور«مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا روز جمعه ۳۰ فروردین دلیل عمده حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی سعودی در جنگ یمن را مقابله با خطر همپیمانی رژیم ایران و شورشیان حوثی دانست.

وی در توئیتی، خاطر نشان کرد اتحاد ایران و حوثی‌ها خطری علیه نظامیان آمریکا در منطقه و کشتیرانی بین‌المللی است.
دونالد ترامپ روز ۲۸فروردین لایحه مصوبه کنگره که حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف عربی در جنگ علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را خاتمه می‌داد وتو کرد و آن را «غیرضروری» خواند.
 
دونالد ترامپ در بیانیه خود گفت درگیری یمن، نمایان‌گر یک شیوه پست و کم هزینه رژیم ایران جهت ایجاد مشکل برای آمریکا و متحدان ما است.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد این لایحه منجر به تقویت فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران در یمن می‌شود و  زندگی شهروندان و نظامیان آمریکا را «امروز و در آینده» به خطر می‌اندازد.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2313c16-ceac-422b-b7e0-c23326a52e9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات