728 x 90

سناتور مارشا بلک‌برن: معرفی لایحهٔ جلوگیری از توافق یکجانبه با رژیم جانی ایران

سناتور مارشا بلک‌برن
سناتور مارشا بلک‌برن

سناتور مارشا بلکبرن (عضو جمهوریخواه سنای آمریکا از ایالت تنسی، اعلام کرد به همراه ۸سناتورجمهوریخواه دیگر، قانونی را به سنا ارائه کرده‌اند مبنی براین‌که هر توافقی بین آمریکا و رژیم ایران به تصویب سنای این کشور برسد.

سناتورهای امضا کننده این توافق علاو بلکبرن، عبارتند از: سناتور تد کروز، سناتور استیو دینز. سناتور توماس تیلیس، سناتور مایک روندز، سناتور کوین کرامر، سناتور جونی ارنست، سناتور مایک لی و سناتور ریک اسکات.

سناتور بلک برن در این‌باره گفت قانون من مانع دور زدن مجلس سنای آمریکا برای نجات توافق ناموفق۲۰۱۵ یا جعل یک توافق جدیدی می‌شود که به همان اندازه فاجعه‌بار است.

وی افزود: "دولت اوباما برای دلجویی از رژیم ایران حتی یک هواپیما با ۴۰۰میلیون دلار پول برای این رژیم قاتل فرستاد. دولت بایدن باید درک کند که ایالات متحده نمی‌تواند با این رژیم فناتیک به یک توافق صادقانه برسد زیرا آنها دشمن هستند و هیچ مقدار از مذاکره یا"گفتگوی غیرمستقیم" نمی‌تواند آنها را تغییر دهد.

 

سناتور کروز از حامیان این لایحه گفت: " اوباما از ارائه توافق هسته‌یی فاجعه‌بار با ایران به‌عنوان یک معاهده به سنا خودداری کرد زیرا می‌دانست که با مخالفت اکثریت دو حزب روبه‌رو می‌شود.

سناتور ریک اسکات گفت: رژیم ایران بارها نشان داده است که نمی‌توان به آن اعتماد کرد. ما باید همه تلاش خود را برای مخالفت با پیوستن مجدد به این معامله بد انجام دهیم. 

با ارائه یک برنامه برجام آلترناتیو یا هر معامله مشابه به‌عنوان یک معاهده رسمی، امکان نظارت اساسی کنگره و اجرای قوانین بین‌المللی از طریق کامل توافق‌نامه را فراهم می‌کند.

کلی کرافت سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: رژیم ایران حامی درجه یک تروریسم در جهان است و به هیچ‌وجه نباید به آن اجازه داده شود که اهداف هسته‌یی خود را دنبال کند. ما نمی‌توانیم در امر امنیت جهانی به رژیم ایران اعتماد کنیم.

 

سناتور ارنست یکی دیگر از امضا کنندگان اظهار داشت بنا به این لایحه پرزیدنت بایدن یا هر رئیس‌جمهور آینده باید هر توافق هسته‌یی با رژیم ایران را به سنا بیاورد.

سناتور استیو دینز نیز گفت: رژیم ایران بزرگترین حامی ترور در جهان است و هرگز نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند. " من از پرزیدنت بایدن می‌خواهم که آمریکا را از این معامله وحشتناک دور نگه دارد.

سناتور تیلیس در مخالفت با ورود مجدد آمریکا به این معامله گفت رژیم ایران از بزرگترین حامیان دولتی ترور در جهان است.

سناتور روندز گفت: ما نه تنها به توافق قوی‌تری نیاز داریم که مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی شود، بلکه لازم است هر توافقی با مشورت و رضایت سنا همراه باشد.

سناتور کرامر گفت: "توافق هسته‌یی ایران نتوانست رژیم را کنترل کند."

(سایت سناتور بلک برن در سنای آمریکا ۴اردیبهشت۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02785674-7ccf-4541-b61d-7bbb1e7245e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات