728 x 90

سناتور مارشا بلکبرن: رژیم ایران توسط تروریستها اداره می‌شود

سناتور مارشا بلکبرن
سناتور مارشا بلکبرن

سناتور مارشا بلکبرن روز ۶بهمن درباره مذاکرات برجام در توئیتی نوشت: «چرا بایدن اجازه داد رژیم ایران ۱۸میلیون دلار به‌دست آورد و در سازمان ملل متحد حق رأی داشته باشد؟ رژیم ایران توسط تروریستها اداره می‌شود».

روز ۴بهمن استفان دوجاریچ سخنگوی دبیرکل ملل متحد در بریفینگ خود درباره معوقات رژیم ایران به سازمان ملل گفت: ایران و شماری دیگر از کشورها در آخر هفته بدهی خود را از طرق مختلف پرداخت کردند. و بنابراین، آنها از فهرست ماده ۱۹ حذف شده‌اند. در رابطه با ماده ۱۹، فقط برای این‌که تأیید کنم، کشورهایی از این فهرست حذف شده‌اند که بدهی خود را پرداخت کرده‌اند، شامل گینه، ایران و وانواتو می‌شود... .

آسوشیتدپرس روز سوم بهمن نوشت: سئول روز یکشنبه گفت، کره جنوبی با استفاده از وجوه بانکی ایران که از تحریم‌های آمریکا آزاد شده است، ۱۸میلیون دلار بدهی معوقه ایران به سازمان ملل را پرداخت کرده است. این اقدام برای بازگرداندن حق رأی تعلیق شده تهران در سازمان جهانی، ظاهراً توسط واشنگتن تأیید شد.
این وجوه در یک بانک کره‌ای تحت تحریم‌های اعمال شده توسط رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌یی مهم تهران با قدرتهای جهانی توقیف شده بود. دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده باید مجوز این تراکنش‌ها را تحت تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران اعطا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c128ef4f-3b97-4395-a09f-a960e8cfd7cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات