728 x 90

سناتور تام کاتن: ما از شجاعت مردم ایران در خیابانها انگیزه می‌گیریم

سناتور تام کاتن
سناتور تام کاتن

سناتور تام کاتن از اعضای ارشد سنای آمریکا روز یکشنبه ۳۱تیرماه در جلسه سخنرانی مایک پمپئو در کالیفرنیا و پیش از سخنرانی وی گفت: برایم افتخار است که در اینجا در کتابخانه بنیاد ریاست‌جمهوری رونالد رایگان، به‌خصوص همراه با دوست قدیمی‌ام وزیرخارجه مایک پمپئو باشم. به‌عنوان اعضای کمیته اطلاعات مجلس و سنا، وزیر پمپئو و من به نقاط مختلف دنیا سفر کردیم.

در یک سفر ما معاملات جانبی که رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده بود را کشف کردیم.

 

سناتور تامکاتن گفت: کنگره آمریکا از ابتکارات مایک پمپئو در مورد فشار دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی بر رژیم ایران حمایت می‌کند. بهمین علت من لایحه‌یی دارم که ثروت به نادرستی اندوخته شده مقامات بالای رژیم را افشاء کنم و مانع شوم که مقامات ایرانی که آمریکائیان را گروگان گرفتند و فامیل آنها وارد آمریکا شوند.

وی افزود وزیر پمپئو همچنین با آمال شریف مردم ایران آشناست تا در آزادی و با شأن انسانی زندگی کنند و این فقط یک نگرانی اخلاقی نیست بلکه یک ضرورت استراتژیک برای آمریکا و تلاش‌های ما برای محدود کردن این رژیم یاغی است.

سناتور تام کاتن با حمایت از اعتراضات اخیر مردم ایران اضافه کرد: شجاعتی که ما در چند ماهه اخیر در خیابانهای ایران دیده‌ایم، هم به ما انگیزه می‌دهد و هم این تلاش‌ها را تقویت می‌کند. آیت‌الله‌ها خواهان مشروعیت هستند اما مردم ایران هرگز این مشروعیت را به آنها نخواهند داد. آمریکا نیز تا زمانیکه مایک پمپئو وزیرخارجه ماست آن را به آنها نخواهد داد.

 

بیشتر بخوانید:

 

حمایت سناتور تام کاتن از قیام مردم ایران

سناتور تام کاتن روز پنجشنبه ۷دی ۹۶ طی اطلاعیه از قیام مردم مشهد حمایت کرد و نوشت:‌ اعتراضات مشهد نشان داده که رژیمی که با انگیزه یک ایدئولوژی کینه و نفرت حرکت کند نمی‌تواند برای همیشه از یک پایگاه مردمی برخوردار باشد و ما بایستی از مردم ایران که خواهان ریسک کردن جانشان برای ابراز مخالفتشان اقدام کرده‌اند حمایت کنیم.
وی افزود: «حتی بعد از این‌که آنها میلیاردها دلار از بابت لغو تحریمها با برجام به‌دست آوردند، آیت‌الله‌ها هنوز نتوانسته‌اند نیازهای ابتدایی مردم را تأمین کنند شاید به این خاطر است که میزان زیادی از آن را هزینه کارزار تجاوزات منطقه‌یی در سوریه، لبنان، عراق و یمن کرده‌اند.

 

سناتور تام کاتن: ترامپ باید تحریمهای جدیدی علیه رژیم ایران اعمال کند

سناتور تام کاتن از اعضای برجسته سنای آمریکا روز سه‌شنبه گفت من و دیگر قانونگذاران در حال کار بر روی لایحه‌یی هستیم که موقعیت آمریکا علیه رژیم ایران را به‌طور استراتژیکی بهبود خواهد بخشید. دونالد ترامپباید تحریمهای جدیدی را علیه رژیم ایران به‌خاطر رفتارش با تظاهر کنندگان اعمال کند.

سناتور تام کاتن افزود: آمریکا باید در واکنش به سرکوب وحشیانه تظاهرات سراسری توسط رژیم ایران تحریمهای شدیدتری را علیه این رژیم وضع کند.

 

سناتور تام کاتن: رژیم ایران یک دشمن مرگبار است

سناتور تام کاتن طی مصاحبه‌یی گفت:‌ همه آمریکایی‌ها در خاورمیانه از طرف رژیم ایران در خطر هستند. به همین خاطر رژیم ایران یک دشمن مرگبار است.... ما البته هزاران نیرو در عراق و در خاورمیانه داریم و همه آنها از طرف سپاه پاسداران در خطر هستند. آنها کسانی هستند که ۳۸سال است که آمریکایی‌ها در خاورمیانه هدف قرار داده‌اند.
وی افزود:‌ در عمده مشکلات در خاورمیانه ردپای رژیم ایران دیده می‌شود و فکر کنم دونالد ترامپ هم این را اذعان داشته و این یک دلیل است که او تصمیم گرفت برجام را تأیید نکند.

زیرا او دریافته بود که این توافق اتمی، رژیم ایران را در سراسر خاورمیانه تقویت و جری‌تر و تشویق کرده بود تا همین شرارتها که در عراق یا در سوریه می‌بینید را انجام بدهد و رژیم اسد را سر پا نگه‌داشته و تنها سلاح و موشک به حزب‌الله نداده بلکه برایشان کارخانه تولید موشک ساخته است.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0be96388-6072-4ff9-8334-9d34332073a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات