728 x 90

سناتور تاد یانگ: توافق جدید هسته‌یی مسیر رژیم ایران را برای اعمال خشونت در تمام خاورمیانه هموار می‌کند

سناتور تاد یانگ
سناتور تاد یانگ

تاد یانگ، سناتور جمهوریخواه آمریکا، در اظهاراتی اعلام کرد، متن پیشنهادی برای احیای توافق هسته‌یی موسوم به برجام، از توافقی که در سال۲۰۱۵ صورت گرفت بدتر است و میلیاردها دلار در اختیار رژیم ایران قرار می‌دهد.
فاکس نیوز روز پنجشنبه ۲۵فروردین به‌نقل از سناتور تاد یانگ گزارش کرد، توافقی را تصور کنید که با رژیم ایران، اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان و با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و حزب کمونیست چین منعقد شود. توافقی که راه را برای ساخت تسلیحات هسته‌یی فراهم کرده و مسیر این کشور را برای اعمال خشونت در تمام خاورمیانه هموار می‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد، اگر آمریکا این توافق را انجام دهد، اقدام احمقانه‌ای انجام داده است و قبل از این که جو بایدن، یک پیروزی بزرگ را به خامنه‌ای، ولادیمیر پوتین و شی‌جین پینگ اهدا کرده و یک فاجعه دیگر در سیاست خارجی آمریکا ایجاد کند، او باید از میز مذاکرات دور شود.


این سناتور جمهوریخواه با طرح سؤالی گفت: آمریکا از این توافق چه چیزی به‌دست خواهد آورد؟ فاصله رژیم ایران با تولید اورانیوم مورد نیاز برای بمب هسته‌یی، از پنج هفته به شش ماه افزایش پیدا خواهد کرد. اما توان آمریکا برای توقف توسعه برنامه هسته‌یی این رژیم نیز در آینده به‌شدت تضعیف خواهد شد.
یانگ با بیان این‌که توافق هسته‌یی به رژیم ایران فرصت محقق کردن جاه‌طلبیهای هسته‌یی را داده و آن را خطرناک خواند. کاهش تحریم‌ها و حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی، آتش درگیریها در خاورمیانه را شعله‌ورتر خواهد کرد. 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7107a69-0c9f-43be-8afc-0cce4dbedf7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات