728 x 90

سناتور بیل هاگرتی، کاهش تحریم‌های رژیم ایران را اقدامی شرم‌آور خواند

سناتور بیل هاگرتی
سناتور بیل هاگرتی

بیل هاگرتی، سناتور جمهوریخواه آمریکا با اشاره به حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، از عملکرد دولت جو بایدن به‌دلیل ادامه مذاکرات احیای توافق هسته‌یی موسوم به برجام و اقدام برای کاهش تحریم‌ها علیه رژیم ایران انتقاد کرد.
بیل هاگرتی، سناتور جمهوریخواه آمریکا روز یکشنبه ۱۹دی با انتشار توئیتی اقدام دولت بایدن برای کاهش تحریم‌ها علیه رژیم ایران را شرم‌آور خواند.
هاگرتی با بیان این‌که بایدن مذاکره برای احیای توافق هسته‌یی خطرناک باراک اوباما را ادامه می‌دهد به‌اندازه کافی بد بود، اما او به دنبال این است که تحریم‌ها علیه رژیم ایران را نیز کاهش دهد. این یعنی میلیاردها دلار برای رژیم تروریستی که گروه‌های نیابتی‌اش به سربازان آمریکایی در خاورمیانه حمله می‌کنند.


شایان ذکر است که روزنامه واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی و با استناد به ارقامی که یک گروه نظارتی منتشر کرده، خبر داده است که محموله‌های نفتی غیرقانونی رژیم ایران در سال۲۰۲۱ به میزان ۴۰درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، چین و سوریه بزرگترین وارد کننده‌های این محموله نفت خام بوده‌اند.
این افزایش فروش نفت منجر به نزدیک شدن رژیم ایران به اهداف هسته‌یی خود و افزایش حمایتها از گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه شده است.
بر اساس گزارش سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌یی که از نزدیک نفتکش‌های حامل نفت رژیم ایران را رصد می‌کند، هنگامی که دولت بایدن از سال۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ مذاکرات هسته‌یی را با رژیم ایران را آغاز کرد و تحریم‌های علیه این رژیم افراطی را نادیده گرفت، صادرات نفت ایران به میزان ۴۰درصد یا ۱۲۳میلیون بشکه نفت افزایش پیدا کرد (العربیه ۱۹دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c1502b5-6e52-42a0-9b7a-1096f0716091"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات