728 x 90

سناتور باب منندز: عدم توافق با رژیم ایران بهتر از یک توافق بد است

سناتور منندز
سناتور منندز

سناتور منندز، نماینده دمکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز ۳۰بهمن در گفتگویی با «حامیان کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، ایپک» گفت: به‌نظر او عدم توافق با رژیم ایران بهتر از یک توافق بد است و اگر مذاکرات به توافق منتهی نشود، متحدان اروپایی آمریکا به اجرای تحریم‌ها علیه رژیم ایران تشویق می‌شوند.

وی از این پیش‌تر، در سخنرانی خود در صحن سنا گفته بود، چالش رژیم ایران جدی و فوری است و من می‌خواستم توجه همکارانم را به آن جلب کنم و هم‌چنین پیامی به دولت آمریکا و متحدانمان در خارج که با آنها گفتگو داشته‌ام بفرستم و این‌که چه چیزی به عاملی تاثیرگذار تبدیل نخواهد شد و چه چیزهایی است که می‌تواند حمایت جلب کند و چه چیزهایی امکان جذب حمایت ندارد.
سناتور منندز در پاسخ به سؤالی که پرسیده بود آیا توافقی قوی‌تر و طولانی‌تر با رژیم ایران امکانپذیر است و آیا نرسیدن به توافق بهتر از یک توافق بد است گفت: مشخص نیست که مذاکرات وین به توافق منتهی شود.

سناتور منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز جمعه ۲۹بهمن در یک مصاحبه تلویزیونی پیرامون توافق هسته‌یی با رژیم ایران اظهار داشت: اگر این رژیم پای صحبت در مورد تولید موشک نمی‌آید، این مشکل بزرگی است، اگر پای ثبات منطقه نمی‌آید، اینهم مشکل بزرگی است، و بالاخره اگر به شش ماه پیش برگردیم، این رژیم هیچ تصویری در مورد تولید بمب هسته‌یی به ما نداده است. آنها دو سوم آنچه را که برای تولید بمب اتمی نیاز دارند به‌دست آورده‌اند. خیلی روشن است که در مسیر عبور از نقطه فرار اتمی و دستیابی به مواد غنی شده هستند، امکان داشتن مواد شکاف‌پذیر را دارند، توانمندی تولید موشک برای مسلح شدن به مواد اتمی را دارند، تنها چیزی که ما نسبت به آن مطمئن نیستیم این است که چقدر با اتمیزه کردن این تسیلحات فاصله دارند. بسیار ضروری است که تصویر مشخصی از آن داشته باشیم. بنابراین اگر واقعاً می‌خواهیم از یک توافق پایدار و قوی اطمینان حاصل کنیم همه اینها باید در توافق با این رژیم ذکر شود. (تلویزیون آی پک- ۲۹بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f0da83b-99c3-424e-ad88-aab97fa93b02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات