728 x 90

سناتو رجیم ریش: هر گونه توافق با رژیم ایران باید به‌عنوان یک معاهده تصویب شود

سناتور جیم ریش
سناتور جیم ریش

جیم ریش، سناتور جمهوریخواه آمریکا با انتقاد از رویکرد کاخ‌سفید در تفکیک میان توافق هسته‌یی و فعالیت‌های منطقه‌یی و موشکی رژیم ایران، اظهار داشت: هر گونه توافق احتمالی دولت بایدن با رژیم ایران موقت خواهد بود.

سناتور جیم ریش سیاست کاخ‌سفید مبنی بر تفکیک بین توافق هسته‌یی و دیگر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه را نادرست دانست و گفت رژیم ایران به ساخت بمب اتمی نزدیک شده و اسراییل بدون اهمیت به توافق هسته‌یی، واکنشی درخور را نشان خواهد داد.
وی گفت، این توافق مورد حمایت ما نیست. اگر می‌خواهید به توافقی واقعی برسید، باید آن را در سنای آمریکا طرح کرده تا به‌عنوان یک معاهده تصویب شود.


این عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا، مخالفت شدید قانون‌گذاران دموکرات و جمهوریخواه در کنگره آمریکا، از بازگشت این کشور به توافق هسته‌یی پرده برداشت و گفت، مخالفت دمکراتها با این توافق، نسبت به زمان باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بیشتر شده، زیرا نتایج این توافق فاجعه‌بار را مشاهده کرده‌اند.
جیم ریش دستیابی به هر گونه توافق با رژیم را بعید دانست و گفت، به‌نظر من دستیابی به هر توافقی به دو عامل اصلی نیاز دارد، اولین عامل وجود اهدافی مشترک بین دو طرف توافق‌کننده است و در دومین عامل نیز دو طرف باید بر اساس حسن نیت، برای رسیدن به این اهداف مشترک تلاش کنند.


وی خاطرنشان کرد که رژیم ایران صلاحیت هیچ‌کدام از این دو عامل را نداشته و دستیابی به توافق با این کشور غیرممکن است.
سناتور جمهوریخواه تصریح کرد، پیش‌تر به مذاکره‌کنندگان آمریکایی توصیه کرده‌ام که از این مذاکرات خارج شوند و هنوز این توصیه را می‌کنم. به آنها گفته‌ام که توافق بد امضا نکنند. عدم توافق بهتر از توافق بد است.

سناتور جیم ریش که ریاست کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا را برعهده دارد، اطمینان داد که رژیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نخواهد کرد.(العربیه ۱۵آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/532b5853-1f8f-45cd-81ba-83b3513f19e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات