728 x 90

سلطان قبر؛ با قبرهای ۷۰۰میلیونی در ابن‌بابویه

قبرستان ابن بابویه - عکس از آرشیو
قبرستان ابن بابویه - عکس از آرشیو

در حال حاضر متوسط قیمت قبر در گورستانهای تهران ۱۷ تا ۷۰۰میلیون تومان است. با نگاهی به سایت‌های فروش قبر با رقم‌های بالایی چون ۷۰۰میلیون تومان برای قبرهای بهشت زهرا مواجه می‌شویم و حتی فروشندگان از رقم‌های میلیاردی در معاملات قبر خبر می‌دهند.

روزنامه حکومتی آرمان ۸مرداد در مطلبی با عنوان "سلطان ۴۰ساله قبر در شهرری" به‌نقل از آخوند سیدعلی علامه، مدیر آستان شیخ صدوق و آرامستان ابن‌بابویه نوشت: سال‌هاست که فردی به‌نام «س.ح. ا» یا سلطان قبر ایران، در نزدیکی آرامستان ابن‌بابویه مغازه دارد، خود را مسئول دفن اموات در ابن‌بابویه، امامزاده عبدالله، شاه‌عبدالعظیم (ع) و بهشت‌زهرا (س) معرفی کرده و به نوعی نه تنها کنترل دفن اموات در کل پایتخت را در اختیار داشته، بلکه هماهنگی‌هایی در خارج از این مکانها را نیز انجام می‌داد.

آرمان در ادامه می‌نویسد:
‌ «در روزهایی که «سلطان»‌ها در کشور ما زیاد شده و پس از دستگیری سلطان سکه، سلطان قیر، سلطان دلار، سلطان پوشاک و... مردم فکر می‌کردند که نسل این سلطانها منقرض شده است، این‌بار از سلطان قبر رونمایی شد و این افراد به گورستان تاریخی ابن‌باویه به‌عنوان نخستین گورستان شهرری و دومین گورستان بزرگ تهران مشغول گسترش کاسبی و درآمد هستند!».

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، روز ۲۸دیماه سال گذشته اعلام داشت: «ادعای وجود قبرهای نجومی واقعیت ندارد و گران‌ترین قبری که در طول تاریخ ۴۷ساله بهشت‌زهرا فروخته شده ۱۶میلیون تومان بوده آن هم در قطعات ۱ تا ۱۱۰ بوده که قدمت آنها بیش از ۳۰سال است. هم‌چنین در فاز دوم بهشت‌زهرا حداکثر قیمت قبور ۹میلیون تومان و در فاز سوم و قبور قیمت هر طبقه ۷۵۰هزار تومان است».

مدیر آستان شیخ صدوق و آرامستان ابن‌بابویه می‌افزاید: «روز اول که ما به این مکان آمدیم، سند‌هایی را از سوی این فرد برای ما می‌آوردند که ما آنها را امضا نکردیم و بعد از این اتفاق از ادارات مختلف به ما فشار آوردند که چرا مقابل کار این فرد را می‌گیرید، بگذارید کارش را انجام دهد! آنها یک مافیای بزرگ فروش قبر را تشکیل داده بودند که بعد‌ها متوجه آن شدیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fef5772c-489d-4c61-9d95-d5494019a629"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات