728 x 90

سقوط ریال وکاهش سرسام‌آور قدرت خرید اقشار کم در آمد

کاهش شدید قیمت ریال در مقابل دلار
کاهش شدید قیمت ریال در مقابل دلار

سقوط ریال و کاهش سرسام‌آور قدرت خرید اقشار کم در آمد

قیمت دلار در بازار آزاد عصر روز دوشنبه از مرز ۱۲هزار و ۸۰۰تومان گذشت. رژیم مطابق معمول تلاش کرد با سرکوب و بگیر و ببند با این بحران مقابله کند. یورش مأموران انتظامی و لباس‌شخصی به بازار و دستگیری تعدادی از بازاریان و صرافان در همین چارچوب بود.اعضای اتاق بازرگانی رژیم می‌گویند تا ۱۰دقیقه آینده، نوسانات ارز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

 

شورش گرسنگان اینک اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، با افزایش قیمت دلار، قدرت خرید کارگران و اقشار کم در آمد کشور طی هفته‌های گذشته ۷۲درصد کاهش یافته که در عین‌حال به‌معنای کاهش ۷۲درصدی ارزش ریال در مقابل دلار است. به عبارت دیگر، خط فقر که تا همین چندی پیش حدود ۲میلیون و ۷٠٠هزار تومان محاسبه می‌شد، اکنون به ۵میلیون تومان رسیده است. حسین راغفر،یک اقتصاددان رژیم ایران، با استناد به همین وضع و تداوم آن گفته است که شورش گرسنگان در ایران از این پس اجتناب‌ناپذیر است.

فروپاشی معیشتی جامعه

این منبع حکومتی نوشت:‌آنچه امروز شاهد آن هستیم فروپاشی معیشتی جامعه است. بی‌سبب نیست که یحیی آل اسحاق، وزیر پیشین بازرگانی، و رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران دو چالش یا دو اولویت امروز قدرت را در ایران وضعیت معیشتی مردم به‌ویژه طبقات متوسط به پایین و نظام بانکی کشور دانسته است. او در توصیف اوضاع نظام بانکی کشور گفته است که الآن بانکهای کشور با ۲۵درصد از دارایی‌هایشان کار می‌کنند و ۷۵درصد داراییهای آنها موهومی است.

 

راه‌حل رژیم برای مقابله با افزایش قیمت دلار باز هم سرکوب

در واکنش به مشکلات اقتصادی کشور، سرکرده بسیج، پاسدار غلامحسین غیب پرور از قوه قضاییه خواست که با کسانی که وی مفسدان اقتصادی نامیده، برخورد قاطع و انقلابی بکند.

راهکاری که همیشه به دستگیری و سرکوب اقشار معترض ختم شده و هیچ‌کدام از عاملان اصلی چپاول و غارت را پای میز محاکمه نکشانده است.

در همین رابطه آخوند صادق لاریجانی سردژخیم قضاییه خامنه‌ای در هراس از پیامدهای بحران ارز برای رژیم، به تهدیدات سرکوبگرانه روی آورد و مدعی شد: چنین تلاطم‌هایی در بازار ارز و سکه شبهه‌ناک است و احتمال این‌که برخی دستهای ناپاک در پشت پرده این التهابات دخیل باشند، کاملاًً وجود دارد.

در حالیکه عاملان اصلی بحران اقتصادی و فساد و رانتخواری سران رژیم از جمله خود صادق لاریجانی و نزدیکانش هستند، صادق لاریجانی اخلال‌گران را به اعدام تهدید کرد و گفت: در قانون تکلیف اخلالگران روشن شده و در برخی موارد نیز اقدامات آنان مشمول افساد فی‌الارض بوده و مجازات آن مشخص است.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2a8df2a-f0d5-4a1c-bb3f-8cd49db1940d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات