728 x 90

سفیر مسکو در تهران: بدهی ایران به روسیه بیش از چند صد میلیون یورو است و پرداخت هم نمی‌کند

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران

لوان جاگاریان، سفیر روسیه، با بیان این‌که ایران بابت نیروگاه هسته‌یی بوشهر به روسیه بدهکار است، گفت که نمی‌خواهد خیلی چیزها را افشا کند. 

سفیر روسیه گفت که ایران به ما بدهکار است و برای ساخت نیروگاه بوشهر پول نمی‌پردازد و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز درباره این بدهکاری با وزیر خارجه جمهوری اسلامی صحبت کرده است.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه، طی گفتگویی با روزنامه شرق در پاسخ به این سؤال که چرا وعده‌های روسیه در مورد نیروگاه هسته‌یی بوشهر به شکلی عملی شده است که این نیروگاه حتی نمی‌تواند برق بوشهر را تأمین کند، گفت: «شما چیزهای زیادی را نمی‌دانید و من هم نمی‌توانم جزئیات را بگویم. بعضی چیزها است که من نمی‌خواهم افشایش کنم ولی آنچه واضح و روشن است، این است که ایران چند صد میلیون یورو به ما بدهکار است و پرداخت هم نمی‌کند».

جاگاریان درباره مبلغ بدهکاری ایران گفت: «علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران، چند روز پیش گفت ۵۰۰میلیون و خورده‌ای بدهکارند، ولی مبلغ بیش از اینها است. با وجود این اتفاق‌ها و طبق قرارداد، ما می‌توانستیم از ایران برویم ولی نرفتیم و ماندیم».(سایت حکومتی اقتصاد نیوز ۲۵تیر)

 

خرداد سال ۱۴۰۰ نیروگاه اتمی بوشهر که از سال ۲۰۱۱ فعالیت می‌کند و مطابق قرارداد پس‌مانده سوخت هسته‌ای را به روسیه می‌فرستد، به شکل اضطراری خاموش شد.

پیش از آن یکی از مقامات سازمان انرژی اتمی ایران گفته بود نیروگاه اتمی بوشهر ممکن است به دلیل ناتوانی در خرید قطعات لازم از روسیه به دلیل تحریم‌های بانکی آمریکا، فعالیت خود را متوقف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2b21f11-576d-46e1-ae5c-6d0fa4b8874b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات