728 x 90

سفیر عربستان در لبنان: فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله امنیت کشورهای عربی را تهدید می‌کند

ولید بخاری سفیر عربستان در لبنان
ولید بخاری سفیر عربستان در لبنان

سفیر عربستان در لبنان «رفتار نظامی منطقه ای حزب‌الله لبنان را تهدیدکننده امنیت کشورهای عربی دانست و آن را محکوم کرد.

ولید بخاری سفیر عربستان در لبنان روز پنجشنبه ۱۶دیماه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «امیدواریم لبنان به عرصه‌ای برای حمله به کشورهای عربی و منافع آنها و اجرای برنامه‌های کشورها و سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی مخالف آنها تبدیل نشود».

وی افزود: «فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله و رفتار نظامی منطقه‌ای امنیت ملی عربی را تهدید می‌کند».

پس از آن که حسن نصرالله، سرکرده حزب‌الشیطان لبنان، ملک سلمان را به «تروریسم» متهم کرد، سفیر عربستان روز پنجشنبه ۱۶ دیماه این گروه مورد حمایت ایران را تهدیدی برای امنیت کشورهای عربی دانست.

جنگ لفظی تازه بین رهبر حزب‌الله و مقام‌های عربستان به‌دنبال موج اخیر تنش بین کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس با دولت لبنان بر سر جنگ در یمن روی می‌دهد. عربستان، حزب‌الله لبنان را به پشتیبانی و حمایت از شبه‌نظامیان حوثی متهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولید بخاری، سفیر عربستان در لبنان در بیانیه‌یی گفت: «ریاض امیدوار است که احزاب سیاسی به منافع عالی لبنان اولویت بدهند و به هژمونی تروریستی حزب‌الله بر همه جنبه‌های کشور پایان دهند».

سفیر عربستان اضافه کرد: «ما از دولت لبنان می‌خواهیم تا فعالیت‌هایی را که بر عربستان و خلیج‌فارس تأثیر می‌گذارد، متوقف کند». (شرق‌الاوسط ۱۶دیماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27457fff-1ade-43e9-bf01-ad840eb11c7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات